لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام

این آموزش را من بتازگی تهیه کردم و بنظرم آموزش جامع و مفیدی بود. سوالاتی برایم پیش آمد که به شرح زیر هستند:

 

  1. برای مقدار f در mass scaling فرمودید که بین 10 تا 20 باشد نهایتا. برای مطمین شدن از اینکه حل شبه استاتیک بوده آیا باید با مقایسه نمودار های انرژی بفهمیم که مقداری که دادیم صحیح بوده؟
  2. در فیلم آموزشی و در قسمتی  که شرط کوچکتر بودن مقدار انرژی جنبشی از انرژی درونی را توضیح می دهید فرمودید : می بایست در بیشتر نمودار این رابطه رعایت شده باشد. منظورتان از بیشتر چه است؟
  3. من در یک تحلیلی که انجام دادم، مقدار انرژی جنبشی در انتهای محور زمان صفر مطلق نمیشود، ایا تحلیلم غلط است؟
  4. در ران دوم اکسپلیسیت که از هر دو تکنیک همزمان استفاده کردید، نمودار اول ( در فایل پیوست شده) برای مقایسه انرژی های جنبشی و درونی نشان داده میشود. در اینجا میفرمایید که mass scaling باعث افزایش انرژی جنبشی شده و دیگر این حل ملزومات شبه استاتیکی را رعایت نمیکند. در ادامه در زمانی که تنش میزز و کرنش پلاستیک و RF را برای هر سه ران مقایسه میکنید، این اعداد خیلی به هم نزدیک هستند و می شود استنباط کرد که هر دو ران اکسپلیسیت ملزومات شبه استاتیک را داشته اند. میشه لطفا توضیح بدهید ؟
  5. در بخشی که RF ها را باهم مقایسه میکنید در بخش های انتهایی فیلم، نمودار دوم (پیوست شده)، میفرمایید که دو نمودار به هم نزدیک هستند. در مورد ترند هر دو نمودار مشابه هستند ، در حالی که از نظر مقداری یک اختلاف تقریبا ثابت حدودی 20KN برای RF در بخش های ابتدایی دو نمودار وجود دارد. با توجه به فیزیک مسیله آیا این خطا قابل چشم پوشی است؟ چون در مسایل پیچیده دیگر امکان مقایسه با حل ایمپلیسیت را نداریم . از کجا میتونیم بفهمیم که نمودار ما در محدوده نزدیک به جواب های واقعی هستند.

 

عذر میخواهم که تعداد سوالاتم زیاد شدند. با تشکر فراوان از مطالب آموزشی بسیار مفیدی که در سایت قرار میدهید

فایل ضمیمه
0
0

سلام. خواهش میکنم.

  1. ببینید مقدار ضریب f هر چی بیشتر باشه سهم انرژی جنبشی بیشتر میشه و دقت حل تحت الشعاع قرار میگیره و مقدار مناسب برای f بستگی به مساله داره و عمومیتی برای تعیین مقدارش وجود نداره. تنها چیزایی که تعیین کننده درستی مقدار داده شده برای f هست اول مقایسه نمودار انرژی درونی و انرژی جنبشی و دوم اینکه نویز و نوسانات انرژی جنبشی با دامنه محدود باشه.
  2. منظور از بیشتر نمودار نسبت به محور زمان هستش. مثلا نسبت به محور زمان از زمان 0.2 ثانیه تا انتهای حل شرط مربوطه رعایت شده.
  3.  نه لزوما. در انتهای حل حتما باید اون شرط برقرار باشه حالا اگه انرژی جنبشی صفر هم نشده اشکالی نداره.
  4. شاید نتونستم درست منظورمو برسونم. منظورم این بود که استفاده همزمان از دو تکنیک mass scale و loading rate باعث میشه حل کمتر شبه استاتیکی باشه و نتایج بیشتر تحت الشعاع قرار گرفته باشن.
  5. توی همون ویدیو در رابطه با منابع این اختلاف و تفاوت اساسی دو حلگر abaqus/standard و abaqus/explicit صحبت شده و اینکه خطای حدود 10 درصد خطا جایزی هست.
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور