لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام

پس از مشاهده ی کامل ویدئو مربوط به تحلیل شبه استاتیکی، 4 تا سوال واسم پیش اومد که ممنون میشم پاسخ بدید

1 – با انجام محاسبات مربوط به cd که شما فرمودید و محاسبه ی time period و در نهایت ضرب در عددی مانند 13 وقتی این عدد را به عنوان ورودی به نرم افزار دادم و تحلیل انجام شد نکات مربوط به انرژی ها هم چک شده و درست بود اما نتایج با تست تجربی که انجام دادم هماهنگی نداره چراکه در تست تجربی لوله ای که مورد تست فشار محوری بود باکل میکرد اما اینجا باکل نشد و لوله دچار چین خوردگی شد با بررسی که انجام دادم اگر time period محاسبه شده با فرمولی که شما فرمودید را از عدد 0.0006 به 0.2 تغییر دهم باکل انجام میشود. خب این در حقیقت نقص این روش است چون time period با انقدر فاصله پاسخ درست میدهد!! پیشنهاد شما چیست؟؟

2- در تست تجربی که انجام دادم سرعت حرکت فک بالا برابر 20mm/s است که اگر بر این اساس بخواهم time period را وارد کنم عددی خیلی بزرگ میشود و از راه cd هم که عدد بدست آمده خیلی کوچک است و جواب ها با چک کردن و درست بودن بحث انرژی باز هم اشتباه هستند، راهی وجود دارد که از همین سرعت واقعی فک به عدد معقولی برای time period برسیم؟؟

3- مدل شیار خورده ی زیر هم قابلیت مدل شدن به صورت solid را دارد اما محاسبات solid زمانبر تر از shell می باشد. آیا میتوانم با shell revolution این شکل را تولید کنم و سپس section را solid homogeneus بدهم؟؟ یا این کار اشتباه است؟ به طور کلی چطور به صورت shell مدل کنم؟؟

4 – در مورد فیلتر کردن پاسخ خروجی معیار عدد دهی که شما عدد 1800 را وارد نمودید چیست؟ من نمیخواهم دو بار تحلیل انجام بدهم که با مقایسه نمودار ها به عدد مشخصی برسم آیا همین که نمودار هموار بشود کافی ست یا عدد در اوردر خاصی باید وارد شود؟

 

سپاسگذارم.

0
0

سلام . در ادامه به هر سوال جداگانه پاسخ دادم :

  1. عکسی که اپلود کردین قطعه ای رو نشون میده که عملا یک پوسته هستش که گفتین تحت بارگذاری فشاری قرار داره و گفتین که در تست تجربی نمونه از جایی به بعد کمانش میکنه . اما گفتین که اگر زمان انالیز رو از روی تکنیک loading rate حساب کنم و به نرم افزار بدم توی شبیه سازی نمونه کمانش نمیکنه . ببینید علت کمانش قطعات در واقعیت وجود ناکاملی هایی در ذات اونا هستش . برای اینکه در شبیه سازی هم شما کمانش رو ببینید باید این ناکاملی ها رو به صورت تقریبی به سازه بدید . روش انجام اینکار بطور کامل در ویدیو آموزش تحلیل پس کمانش در آباکوس گفته شده . اتفاقا تو این ویدیو برای تحلیل فرایند فشرده سازی یک قوطی با مقطع مربعی از استپ dynamic explicit استفاده کردم .
  2. راه دوم که در ویدیو تحلیل شبه استاتیکی با اکسپلیسیت هم بهش اشاره شده استفاده از mass scaling هست . شما می تونید به تنهایی از mass scaling استفاده کنید .
  3. پیشنهاد من هم مدل سازی به صورت پوسته هست . با همون مدل سازی به صورت revolute می تونید اینکار رو انجام بدید.
  4. من به صورت تجربی عدد 1800 رو وارد کردم . شما باید این عدد رو طوری وارد کنید که تنها نویز های فرکانس بالا حذف بشن . چون خود عمل فیلتر کردن روی نتایج یه مقدار اثر میذاره . هر چه فرکانس فیلتر کردن بالاتر باشه این اثر کمتره لذا توصیه می کنم از یه فرکانس بالا شروع کنید و هر جا که دیدید دیگه تقریبا تمام نویز ها حذف شدن فرایند کاهش فرکانس فیلتر رو متوقف کنید.

در نهایت باید بگم که خیلی خوشحالم از سوالاتی که پرسیدید . کاملا مشخصه که ویدیو رو بخوبی دیدید و روی مفاهیم اون فکر کردید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور