لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام.

با راهنمایی شما و استفاده از ویدئوهای آموزشی تون، تونستم در یک سازه ای که سه طبقه هست کف طبقات را روی تیرها به صورت تماسی (لغزنده) در آباکوس مدل کنم و تحت نیروی زلزله که از بیس وارد سازه میشه  run کنم. مشکلی که بوجود میاد جابجایی بیش از حد کفها در روی تیرهاست که کاملا از روی تیرها خارج میشود. چگونه میتوانم با قیدهایی میزان جابجایی را در روی تیرها محدود کنم. یعنی حد اکثردر بین فاصله ای که بین کفها و ستونها گذاشته ام جابجا شود؟

ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

فایل ضمیمه
0
1

سلام. با توجه به این توضیحاتتون باید بگم که خب اباکوس چیزی که مدل کردینو حل میکنه و لابد شتاب زلزله ای که بهش دادید در حدی بوده که حرکت زیاد باشه. اگر میخواید این حرکت رو محدود کنید باید موانع اضافی تماسی براش بزارید. منظور اینکه باید به طبقات و تیرهاش اجزایی اضافه کنید که طبقه با برخورد به اونا حرکتش محدود بشه چون قید به اون صورتی که مدنظرتونه نمیشه تو اباکوس تعریف کرد و البته برا کار شما فیزیکی هم نیست.

  • r.imamzadeh
    ضمن تشکر از پاسختان. من برای شرایط تماسی، از general contact استفاده کرده ام. آیا نباید این کفها موقع رسیدن به ستونها باید باهاش برخورد بکنن و نه اینکه ازش عبور بکنن. یعنی ستونها خودشون همان موانعی باشن که شما در پاسخ فرمودین؟و سوال دوم اینکه آیا نمیشه از springs برای محدود کردن میزان جابجایی کفها استفاده کرد؟
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور