لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام، وقت بخیر

من ایده جوشکاری پیرامونی منقطع ورق فولادی به ورق های کمکی را در دیوار برشی فولادی بررسی می کنم؛ اما به مشکل مهمی برخوردم که نمیدانم چرا نتایج مدل سازی با قید Tie برای جوش های منقطع تا این حد با تکنیک Merge فرق دارد !!!
در ابتدا، برای انجام مدل سازی، چهار لبه ورق های کمکی را به لبه های جوشی مدنظر Tie کردم. برای تایید روش مدل سازی، مقدار بسیار کمی از لبه های غیرجوشی ورق پوسته ای را به صورت مستطیلی برش دادم تا سختی و مقاومت ورق تغییر پیدا نکند و سپس ورق را مانند نمونه های معمول دیوار برشی Merge کردم. نتایج تحلیل چرخه ای با دو روش مذکور تفاوت عمده ای با هم دارند. لطفا راهنمایی بفرمایید؛ اولا علت این مغایرت چیست؟ و در ثانی، کدام روش قابل اعتمادتر است؟

0
0

سلام. مرسی.

تو این موارد ایراد معمولا از اینکه قید tie کامل اعمال نشده به این معنی که فرض کنید در قید tie که تعریف کردید روی سطح master 50 گره هست و روی سطح slave مثلا 70 گره هست. کارکرد قید tie به این صورته که برای هر گره از سطح master یه همسایگی مجاز لحاظ میشه و اگر گره ای از سطح slave در اون همسایگی قرار بگیره اینا با هم pair میشن و به هم متصل میشن اگرم چند تا قرار بگیره نزدیک ترینشون لحاظ میشه. حالا برای اینکه این اتفاق بیوفته باید سایز المان ها در سطح slave کوچکتر یا مساوی سطح master باشه و الگوی مش در دو طرف مشابه باشه. حالا اگر از 50 گره سطح master فقط 40 تاشون با 40 تا گره از سطح slave مرتبط بشن بقیشون رو هوا میمونن و اتصال ناقص میشه و نیرو کامل منتقل نمیشه ولی تو حالت merge کردن چون هندسه ها merge میشن عملا ما یه قید tie کامل خواهیم داشت. لذا جواب merge در اینجا درست تر و دقیق تره البته اگه همه گره های سطح master هم pair بشن باز باید همون جواب بدست بیاد. من خودم باشم از merge استفاده میکنم تو هر جایی که بشه و شرایط دیگه اجازه بده.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور