لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام

بنده یک خاک چند لایه(خاک شامل 5 لایه ) رو به صورت دو بعدی جهت آنالیز دینامیکی (لرزه ای ) در اباکوس مدل کردم اما بعد از اینکه شتاب نگاشت زلزله رو وارد و job میگیرم ، بعد از ران در Visualization متوجه میشوم که تنها لایه ی زیرین خاک دارای حرکت هست و به عبارتی نیروی زلزله تنها به  لایه آخر وارد شده و لایه های بالایی کاملا بی حرکت هستند .که کاملا غیر منطقی هست . کارهای مختلفی از قبیل ایجاد Contact و حتی Tie بین لایه ها انجام دادم اما نتیجه ای در بر نداشت ، و تنها این مشکل رو با Merge کردن لایه های خاک توانستم برطرف کنم که با توجه به چند لایه بودن و خصوصیات متفاوت هر لایه خاک نمیدانم درست باشد یا خیر.البته بعد از مرج کردن ، در ماژول property ،تمامی سکشن خاک به جای فیروزه ای؛به رنگ زرد در میاد که به گفته خود راهنمای اباکوس به معنی وجود چند  متریال متفاوت در یک ناحیه هست ، اما با این وجود باز هم از صحت اینکار اطمینان ندارم . بسیار سپاس گزار خواهم بود اگر بنده رو راهنمایی بفرمایید.

فایل ضمیمه
0
0

سلام. شما می تونید کل مجموعه رو در قالب یک پارت رسم کنید و بعد با پارتیشن بندی، به هر لایه ماده مورد نظر خودتون رو اختصاص بدید. در این حالت چون مجموعه از اول یکپارچه بوده دیگه نیازی به تعریف قید tie یا اندرکنش تماس نیست. علت اینکه نتایج با انتظار شما همخونی نداره چند دلیل می تونه داشته باشه:

  1. یک یا تعداد بیشتری اشتباه تو تنظیمات مدا کردید.
  2. خواص ورودی رو با واحد مناسب وارد نکردید. این باعث میشه یه پارامتر یا خیلی کوچیک بشه یا خیلی بزرگ بشه.
  • LegendKiller
    سلام جناب میرزابزرگ، سپاس از پاسخ شما، متاسفانه به صورت پارتیشن بندی cell هم همین اتفاق مشابه می افته،خواص ورودی رو از روی پایان نامه مرجع و بر اساس سیستم متریک وارد کردم، همچنین فقط یک استپ داینامیک implicit تعریف کردم و مدلم شامل استپ دیگری نیست، load ها هم شامل شتاب نگاشت زلزله که به کف خاک وارد شده و بار gravity هست. در شرایط مرزی هم خاک فقط در راستای x اجازه ی حرکت داره. مورد غیر معمولی هست متأسفانه ممنون میشوم بنده رو از تجربه گران بهاتون بهره‌مند کنید. سپاس از پاسخ گویی شما.
  • mirzabozorg
    خواهش میکنم. برای لحاظ کردن بار گرانشی باید یه استپ مجزا لحاظ بشه. به این معنی که تحلیل شما باید 2 استپ داشته باشه. استپ اول برای اعمال بار گرانشی و استپ دوم برای اعمال بار زلزله. استفاده از یک استپ نادرسته. این موردو اصلاح کنید و مجدد ران بگیرید. اگر درست شد که هیچ اما اگر نشد فایل inp اخرین رانتون رو به ادرس mirzabozorg71@gmail.com برا من ایمیل کنید. من بررسی می کنم و اگر ایراد موثری دیدم هزینه توضیح ایرادا و نحوه رفعشونو بهتون میگم. هزینه بستگی به تعداد ایرادا و زمان لازم برای رفعشون داره.
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور