لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

سلام.پایان نامه من در مورد ابعاد دیوار برشی بتنی است که با استفاده از برنامه آباکوس انواع ابعاد دیوار برشی مورد بررسی قرار گرفته حال دو سوال برایم پیش آمده:1-چرا در اباکوس اعضای سازه(مانند دیوار برشی ، تیر بتنی و…)برای سازه یک طبقه (یک المان)  مدلسازی انجام می شود(با توجه به اینکه در مقالات و پایان نامه ها با توجه به موضوع اغلب قسمتی از اعضای سازه مدلسازی شده و آن قسمت از اعضای سازه دیگر در ساختمان مدلسازی نشده )؟

2-چگونه می توان به این نتیجه رسید که اعضای سازه مدل شده (دیواربرشی) بدون مدلسازی ساختمانی که دیوار برشی دارد رفتار مشابهی در ساختمان دارد؟آیا با مدلسازی ساختمان به نتیجه یکسانی می رسیم؟

باتشکر

پذیرفته شد
0
0

سلام . جواب سوال 1 :

چون اول می خوان ببینند به تنهایی عضو چیکار میکنه مثلا ستون مرکب رو میان مدل می کنند . نتیجه ای که میده باید مشابه حالت قاب باشه . خودتون می دونید اگر ساده سازی نکنی اباکوس دیوانه میکنه همچنین تو آزمایشگاه اجازه مدل کردن چیزهای عجیب و غریب رو نداریم دیگه حداکثر سه طبقه اونم با ابعاد کوچک.

جواب سوال 2 :

نگاه کنید در اصل به این صورت هست که ابتدا ساختمان در ایتبس یا سپ طراحی میشه و سپس یک قاب رو برای آنالیز در نظر میگیرند که علت اصلی اش زمان آنالیز هست و از طرفی نتیجه ای که از یک قاب میگیریم می توان به چند طبقه و چند دهانه هم گسترش داد مثلا ظرفیت باربری و ضریب رفتار با افزایش تعداد طبقه افزایش می یابد.

0
0

با تشکر از پاسخ کامل و روشنتان

نمایش 2 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور