لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام

احتراما فرایند شکل دهی لوله به زانویی را در آباکوش با پیش فرض دمای اولیه ۸۰۰ درجه برای لوله شبیه سازی کرده ام.

ولیکن در واقعیت دمای اولیه لوله دمای محیط است و با وجود کوره دور قالب هنگام عبور از قالب همزمان گرم شده و فرم دهی میشود.

چگونه یک کوره را یا دمای heat transfer به سطح لوله را شبیه سازی کنم؟

ماهیت القایی بودن یا شعله بودن حرارت اهمیت ندارد فقط وجود حرارت در طولی از قالب شبیه سازی شود .

لطفا تنظیمات step,load,mesh و همچنین نحوه بدست اوردن نتایج شامل قطر و ضخامت و طول محصول بیان گردد.

با تشکر فراوان

فایل ضمیمه
0
0

سلام.

با توجه به اینکه قطعه در حال حرکت هستش و در هر لحظه شاید فقط بخشی از قطعه در حال حرارت دیدن باشه و بخش دیگش نباشه برای اینکه بتونید به صورت تقریبی این حالت رو لحاظ کنید و بین بخش های مختلف قطعه از نظر حرارت دیدن و حرارت ندیدن تفاوت قایل بشید باید سطح قطعه رو پارتیشن بندی کنید و بازه ای که بین ورود قطعه به حرارت دیدن و خروج کاملش از حرارت دیدن هست رو به چند استپ تقسیم کنید. در حقیقت سرعت حرکت قطعه کار و تعداد پارتیشن ها مدت زمان هر استپ و تعداد تقریبیشون رو تعیین میکنه. طبیعتا هر چی تعداد پارتیشن ها بیشتر باشه دقت حل بیشتر میشه ولی مدلسازی و تنظیماتشون زمان بیشتری میبره لذا میتونید نهایتا 10 پارتیشن رو در نظر بگیرید. با توجه به اینکه حرارت دهی به سیم پیچ باعث اعمال حرارت به صورت حجمی میشه، میتونید شار حرارتی حجمی به هر قسمت از قطعه که در حال حرارت دیدن هست اعمال کنید. مقدار شار حجمی رو باید محاسبه کنید و بعد تو اباکوس وارد کنید. اینطوری دیگه نیازی به تعریف دمای اولیه نیستش.

بعد از تکمیل ران تو ماژول visualization، برای محاسبه قطر محصول نهایی و سایر پارامتر های هندسیش باید از ابزار query استفاده کنید و در داخل query یه ابزاری هست به نام distance که فاصله هر دو گره رو تو هر فریمی که بخواید بهتون میده. میتونید تو فریم اخر نتایج با انتخاب دو سمت مقطع لوله قطر تقریبیشو بدست بیارید.

همچنین در دوره آنلاین آباکوس پیشرفته، در جلسه پنجم در رابطه با نحوه تحلیل کوپل دما-جابجایی فرآیند های شکل دهی (شکل دهی گرم) به همراه ذکر مثال توضیحات کاملی ارایه شده است که در صورت تمایل، با ارسال پیام به تلگرام یا واتس اپ شماره 09351324013، بدون نیاز به تهیه کل دوره، می توانید ویدیو مرتبط با جلسه نامبرده را تهیه نمایید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور