لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام

مهندس میرزابزرگی فرمودید که روند مدلسازی را توضیح بدم :

دو نوع پارت 3d,deformable,wire,planar ( برای تیر و ستون ها ) و 3d,deformable,shell,planar ( برای ورق فولادی ) ایجاد کردم و روی تیر و ستون ها دو پارتیشن زدم.

در ماژول Property، مشخصات فولاد ST37 که شامل چگالی و مشخصات الاستیک و پلاستیک است را معرفی کردم.

برای تیر و ستون ها پروفیل ها را با سطح مقطع مشخصشان معرفی کردم و هر پروفیل را به سکشن beam,beam نسبت دادم و آن را به المان های وایر assign کردم. مرحله آخر در ماژول پروپرتی تعریف beam orientation برای المان های wire بود.

بعد از assemble کردن ، تعریف استپ ها ، تعریف اتصالات و همینطور تعریف بار و شرایط مرزی سراغ مش زدن رفتم و ابتدا مش ورق را از قسمت Assign mesh controls نوع Quad,free و در قسمت Assign element type کتابخانه ی Explicit وارد کردم و سپس job خودم را submitt کردم که به این ارور بر خوردم.

گفتنی هست که مدل بنده 15 طبقه هست و من برای تست اومدم یک مدل یک طبقه را درست کردم که با Abaqus/Standard پیغام completed داده شد. ولی وقتی تعداد طبقات رو بالا بردم به خطای too many attempt … بر خوردم که استدلال بنده این بود چون تعداد طبقات بالا رفته، تحلیل با آباکوس استاندارد پیچیده میشود و طبق آموزش سایت تحلیلم را با Abaqus/Explicit انجام دادم و پارامتر ها را تنظیم کردم ولی به ارور زیر برخوردم :

Bad element definition.

Abaqus/Explicit Packager exited with an error – Please see the status file for possible error messages if the file exists.

عکس های زیر هم مربوط به یک سری تنظیمات در ماژول های part, property, mesh هست.

ممنون میشم اگر کسی بتونه بنده رو راهنمایی کنه

فایل ضمیمه
0
0

سلام . فقط فامیلی بنده میرزابزرگ هست و نه میرزابزرگی . اینکه از روی حلگر استاندارد رفتین روی اکسپلیسیت کار درستی کردین البته باید اصول حل شبه استاتیکی رو بر اساس ویدیو اموزش تحلیل استاتیکی و شبه استاتیکی با اکسپلیسیت رعایت کنید . چند نکته به نظرم اومده که به ترتیب میگم :

  1. باید نوع المان های beam بکار رفته هم از کتابخانه اکسپلیسیت باشه . اینو برای المان های بیم چک کنید .
  2. توی تعریف سکشن برای المان های بیم ، اون section’s poisson’s ratio رو روی 0.5 بزارین و نه 0 .
  3. من شکل مدل سازیتون رو به طور کلی متوجه نشدم که چرا پوسته ها به موازات المان های بیم هستن . انتظار داشتم که هر طبقه با پوسته مدل بشه که در این صورت پوسته ها عمود بر بیم ها خواهند بود. احساس میکنم یه چیزایی از تو پوسته ها رد شده .
  4. البته شما می تونید مدل سازیتون رو اول خیلی ساده تر کنید و یه سازه یه طبقه رو با اکسپلیسیت حل کنید . ببینید که برای یک طبقه هم این خطا داده میشه یا نه . رفع خطای سازه یک طبقه قطعا ساده تر از سازه چند طبقه هست .
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور