لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام وقت بخیر.

من ستون فقرات شبیه سازی کردم .الان میخوام بین دو مهره زاویه چرخش رو حساب کنم.باید روی هرکدوم از اون دو مهره یک node روی یک محور مشخص انتخاب کنم و زاویه بعد از حالت دفرمه شدن رو به دست بیارم.

چطور باید اینکار انجام بشه؟

0
0

سلام.

خیلی ممنونم.

اباکوس بصورت پیش فرض این خروجی رو نداره. شما باید از جابجایی گره ها و روابط مثلثاتی استفاده کنید. شما باید روی سطح هر کدوم از مهره ها دو گره رو لحاظ کنید. یعنی مجموعا چهار گره رو باید در نظر بگیرید. از هر کدوم از دو گره یه خط میگذره. زاویه بین این دو خط قبل از بارگذاری یه عددیه. بعد که بارگذاری کامل میشه یه زاویه جدید بدست میاد. در حقیقت باید برای هر کدوم از 4 گره درخواست خروجی هیستوری اوتپوت رو بدید و جابجاییشو در سه راستا رو ثبت کنید. مختصات اولیه هر گره هم که قبل از حل با استفاده از ابزار query بدست میاد. از روی هیستوری اوتپت ها تغییرات مکانی گره ها رو بدست میارید. تغییرات مکانی رو با مختصه های اولیه هر گره جمع میکنید که میشه مختصه نهاییشون. از مختصه های نهایی استفاده میکنید تا دو خط جدید رو بدست بیارید. در نهایت دوباره میتونید زاویه جدید و میزان چرخش رو محاسبه کنید. توجه داشته باشید که نیاز نیست هر چهار نقطه دقیقا روی یک صفحه باشند. البته نحوه انتخاب 4 نقطه مهمه چون بر اساس انتخاب این 4 نقطه صفحه متفاوتی برای محاسبه زاویه بدست میاد. پارامتر اثر گذار دیگه میزان تنش ها و کرنش ها هست. زاویه بین دو مهره مربوط به مود حرکت صلبشون میشه و کرنش مربوط به تغییر شکل هست. فکر کنم باید گره ها رو از نقاطی بردارید که کرنش کمتره تا اثر کمتری روی محاسبه حرکت مود صلب بزاره.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور