لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

آیا امکان تعریف تابع هدف دلخواه (مثلا عمر خستگی که با تنش و کرنش رابطه داره) برای بهینه‌سازی توپولوژی با استفاده از اسکریپت در آباکوس وجود دارد؟

0
0

علیک سلام و رحمه الله و برکاته

ببینید اگر بخواید بهینه سازی رو با کدنویسی به زبان پایتون مدل کنید باید اسکریپت مربوط به کل مدل سازی رو داشته باشید. فرض کنید میخواید شعاع یک فیلت رو بهینه کنید. باید اسکریپت مربوط به مدل سازی کل اون قطعه و اعمال شرط مرزی و بارگذاری و مش بندی و تعریف ماده رو داشته باشید. بعد این اسکریپت رو توی یه حلقه for یا حلقه do-while بزارید و بعد از اسکریپت مدلسازی، تو همون حلقه کد مربوط به محاسبات بهینه سازی رو بنویسید. الگوریتم بهینه سازی، ابعاد هندسی بعدی رو بر اساس جواب بدست اومده در ران فعلی محاسبه میکنه و بعد دوباره یه مدل با ابعاد جدید ساخته میشه و ران جلو میره تا جایی که شرطی که شما در نظر گرفتید ارضا بشه.

  • sara.ferdosi
    سلام و درود خیلی ممنون از پاسختون. من کد پایتون مدلسازی رو دارم و تونستم کدی بنویسم که پارامتر هدفم رو از فایل ODB استخراج کنم. ولی اینکه الگوریتم حذف المان (که بر اساس تحقیقات من Sensitivity Analysis نامیده میشه) چطور عمل میکنه و چطور میشه کدشو استخراج کرد، در واقع مشکل منه. من فکر می‌کنم، همونطور که امکان استخراج کد از مراحل مدلسازی و یا نتایج در GUI آباکوس وجود داره، راهی برای استخراج کدی که مراحل و معادلات استفاده شده برای حل رو شامل میشه هم وجود داشته باشه…
  • mirzabozorg
    سلام. خواهش میکنم. ببینید تا اونجایی که اطلاع دارم برای بهینه سازی بصورتی که مد نظر شماست، حذف المان اتفاق نمیوفته. از اونجایی که کدنویسی و ریاضیات اینکار خیلی پیچیده و سخته بجاش المان هایی که نیازی به وجودشون نیست تضعیف میشن. یعنی کد مدول یانگشونو کم میکنه و این به همون معنی که این المان ها دیگه تو ظرفیت باربری سازه اثر ندارن و انگار که از مجموعه حذف شدن. مثلا مدول یانگشون یک دهم میشه. خود اباکوس هم تو بحث بهینه سازی توپولوژی همین کارو انجام میده و المانی حذف نمیکنه بلکه المان ها رو تضعیف میکنه.
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور