لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام خدمت مدیریت محترم سایت FEMEX

مسئله بنده بدین صورت هستش که مخزن استوانه ای داریم به ارتفاع H و قطر D، که این مخزن از داخل توسط یک سیال با آب پرشده است و همزمان بدنه مخزن تحت دمای T قرار دارد. هدف مسئله چیست :

1- محاسبه تنشها و جابه جایی ها روی دیواره مخزن (به ارتفاع 2 متر از کف مخزن)

2- در اثر THERMAL EXPANSION که مشخصات کامل متریال در بخش مربوطه وارد شده است،چقدر نازل مخزن که در ارتفاع 2 متری از کف مخزن قرار دارد جابه جا خواهد شد ؟ یعنی محاسبه U1/U2

پس هدف پیدا کردن جابه جایی نازل مخزن در اثر فشار هیدروستاتیک و ضریب انبساط حرارتی مخزن می باشد

بنده مسئله را به صورت متقارن محوری و دو بعدی در نظر گرفتم،استپ هایی که درنظر گرفتم یکی STATIC GENERAL و دیگری کوپل دما-جابه جایی می باشد.

مشکلی که الان دارم این هستش که مسئله همگرا نمیشه و همان ERROR های معروف به عدم همگرایی را تکرار میکنه، بازه زمانی را کم و زیاد کردم اما جواب نگرفتم،فیلم آموزشی جنابعالی را هم مرور کردم و مطابق همون جلو رفتم ،اما متاسفانه بازهم همگرا نشد.

خواهشمندم در این رابطه بنده را راهنمایی بفرمایید.

0
0

سلام.

خیلی ممنونم.

من نکاتی که به ذهنم میرسه رو مورد به مورد گفتم :

  1. این مساله نباید بصورت متقارن محوری مدل بشه چون نازل محلش رو سطح پیرامونی مشخصه و مخزن با نازل تقارن محوری نداره مگر اینکه نازل در سطح بالا یا پایین و در راستای محور استوانه باشه.
  2. از اونجایی که دمای آب زیاد نیست و در نتیجه کرنش های پلاستیک زیاد نیستن این جور مسایل رو اول به صورت صرفا حرارتی با استپ heat transfer حل میکنن و بعد نتیجه حل حرارتی رو در یک مدل دیگه به استپ static general و حل مکانیکی میدن. اینطوری اثرات حرارتی هم با دقت مناسب و هزینه محاسباتی کم لحاظ شدن.
  3. خطاهای مربوط به عدم هگرایی دلایل متعددی می تونن داشته باشن و مشکل میتونه از جمع چند اشتباه باشه یا فقط یک اشتباه باعثش شده باشه.
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور