لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0
سلام و روز بخیر.
من چند وقت پیش سوالی با عنوان«اتوماسیون مولتی استپ در آباکوس» مطرح کردم.
اصل مساله و شرایط اون به این صورت هست:
در یک tensile shear test ، یک قطعه که از یک طرف دارای شرایط مرزی گیردار هست، از طرف دیگه تحت زوایای مختلف( مثلا ابتدا صفر درجه،بعد ۳۰ و در نهایت ۶۰ درجه) کشیده میشه.
هدف این هست که کمیتی مرتبط با تنش از پلاستیسیته، به نام Triaxiality  که از نسبت تنش هیدرواستاتیک به تنش فون میزز بدست میاد، در المانی در وسط نمونه تحت کشش در طی فرایند کشش از یک مقدار مرزی بیشتر نشه. به طور مثال: کشش به طور محوری( با زاویه صفر درجه) شروع بشه و اگر تنش در المان مورد بررسی به حد مشخصی رسید، کشش متوقف بشه (استپ ناتمام قطع بشه)و شبیه سازی به استپ بعدی که کشش با زاویه ۳۰ درجه هست بره. و همین اتفاق دوباره در همین استپ هم رخ بده و اگه تنش به حد مرزی رسید به استپ کشش با زاویه ۶۰ درجه بره.
برای این کار باید فرآیند طوری اتوماسیون بشه که مثلا آباکوس در اول هر اینکریمنت تنش در المان تعیین شده رو بخونه و تصمیم گیری انجام بده. طبق فرمایش جناب میرزا بزرگ همچین تحلیلی با اسکریپت نویسی انجام نمیشه و باید سابروتین استفاده کرد. از سابروتین URDFIL هم که روی روند حل کنترل انجام میده، هنوز جواب نگرفتم.
لطف میکنید، اگه پیشنهادی دارید،  بگید. اگه شرایط مساله نیاز به توضیح بیشتر داره میتونم شرح بدم.
ممنونم
0
0

سلام.

من قبلا یه مثال دیدم که با استفاده از همون سابروتین برای یه مساله تک استپه وقتی تنش در یه نقطه خاصی از مدل به عدد خاصی رسید حل رو متوقف کنه. لذا شما می تونید تحلیلتون رو به چند ران پشت سر هم بشکونید و در هر ران از همین سابروتین استفاده بشه و بعد نتیجه حل قبل به عنوان شرط اولیه حل بعدی لحاظ بشه. اینکارو با تعریف predefined field از نوع initial state میشه انجام داد. حالت کاملا اتوماتیک نمی دونم کلا قابل انجام هست یا نه ولی این حالت منقطع قطعا قابل انجامه چون مثالشو دیدم.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور