لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام خدمت دوستان

 

برای مدل کردن کره تحت فشار داخلی یکنواخت با در نظر گرفتن شرایط تقارن محوری در آباکوس، یک هشتم کره یعنی 90 درجه در امتداد تتا و 90 درجه در امتداد فی (مختصات کروی) رو از کره کامل مدل کردم تا تعداد المانها کاهش و در نتیجه سرعت تحلیل افزایش پیدا کنه. جابجایی سه مقطع رو در مختصات کروی بستم تا مطابق با شرایط تقارن محوری جابجایی در امتداد تتا و فی وجود نداشته باشه (U2=U3=0). از المان C3D8 استفاده کردم و با مش بندی به نسبت ریز نتایج خیلی نزدیک به تحلیل الاستیسیته گرفتم.

برای مدلسازی کره جدار ضخیم تحت فشار یکنواخت داخلی توام با گرادیان حرارتی در امتداد ضخامت مخزن، از چه نوع المانی باید استفاده کرد؟

برای اینکار چه نوع step هایی باید تعریف کرد؟

آیا دمای داخلی و خارجی به صورت شرایط مرزی اعمال میشن و از body-flux استفاده میشه؟

 

بابت وقتی که برای پاسخ میذارید خیلی ممنونم

0
0

سلام . این مدل سازی رو هم می تونید به صورت کوپل یک طرفه و هم کوپل دو طرفه انجام بدید . برا کوپل دو طرفه باید از استپ coupled temp-disp استفاده کنید. فقط باید حواستون باشه که ترتیب بارهای مکانیکی و حرارتی رو رعایت کنید. یعنی ایا اینا همزمان وارد میشن یا اول حرارتی بعد مکانیکی و یا بلعکس . برا کوپل یک طرفه هم اول تو یه مدل حل حرارتی انجام میدید و بعد از اون مدل کپی میگیرید و استپ رو static general میزارید و بعد حل حرارتی رو به عنوان predefine field برای حل مکانیکی میذارید . این میشه برا حالتی که اول افزایش دما اتفاق افتاده و بعد بار فشار داخلی اعمال شده . معمولا هم اول افزایش دما رخ میده بعد بار های مکانیکی اصلی وارد میشن .

  • MAPLE2016
    از راهنمایی شما سپاسگزارم لطفا در مورد المانهای مناسب هم نظرتون رو بگید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور