لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام و خسته نباشید
من در حال مدل کردن تماس دو کلاچ با مواد یکسان هستم که کلاچ یک ثابت است و دیگری با سرعت یکنواخت حول محور z میچرخد.از طرف کلاچ یک فشاری معادل 1mpa به کلاچ دو وارد میشود.کلاچ یک در همه راستاها به جز z فیکس شده است.کلاچ دو در همه راستاها به جز گردش حول z فیکس شده است.
این مساله با دو استپ حل شده استپ اول به مدت 0.1 ثانیه فشار از صفر تا 1MPA وارد میشود با AMP
در استپ دوم کلاچ دو شروع به چرخش میکند بدون AMP
شکل مساله و نحوه اعمال کانتکت ها در شکل 001 و 002 نشان داده شده است.
این مساله با همین کیفیت در حالت استاتیکی حل شده و جواب داده است اما با مش درشت و به دلیل زمان بر بودن حالا قصد دارم با حلگر اکسپلیسیت حل شود.
به این منظور استپ های قبلی پاک شده و با استپ های اکسپلیسیت جاگذاری شده اند.
فشار و سرعت چرخشی و شرایط مرزی به شکل قبل اضافه شده اند و مش به حالت اکسپلیسیت تغییر کرده است.

در حالت استاتیکی و در قسمت نتایج اگر CPRESS را رسم میکردیم مشاهده میشد که میزان فشار در اخر استپ اعمال فشار و اول استپ چرخش تقریبا با یک دیگر یکسان هستند و همچنین فشار در طول چرخش به همان شکل(با تغییرات جزیی)باقی میماند.
اما در حل اکسپلیسیت این اتفاق نمیافتد.به محض تمام شدن استپ اعمال فشار و شروع شدن چرخش کلاچ دو کانتور فشار به شدت تغییر میکند.شکل 003 کانتور فشار را در اخر استپ اعمال فشار نشان میدهد و شکل 004 همان کانتور را در لحظه اغاز چرخش نشان میدهد در حالی که باید این دو کانتور نتایج نزدیک به هم را نشان بدهند این اتفاق نمی افتد.به نظر شما مشکل از کجاست؟
AMP برای فشار به این صورت اعمال شده

در استپ اول

0    0

0.1    1
استپ دوم را به دو صورت محاسبه کرده ام که در هر دو حالت فرقی نداشته یکبار هیچ تغییری در AMP داده نشد و یکبار AMP به صورت زیروارد شد
0     1

0.5   1
ممنون میشم راهنمایی کنین.
با تشکر

 

فایل ضمیمه
0
0

سلام . من فرآیند مروبط به کلاچ رو قبلا مدل نکردم اما فکر میکنم که مشکلی وجود نداره و تغییر کانتور بخاطر وارد شدن دینامیک کلاچ (1) به مساله هستش. می تونید این مساله رو با استپ dynamic implicit هم حل کنید و نتایجش رو بررسی کنید. نحوه انجام تنظیمات این استپ تو ویدیو تحلیل غیرخطی سازه ها در آباکوس گفته شده.

  • NIMANIMAX72
    سلام خیلی ممنون بابت پاسخ در حالت استاتیک هم چرخش کلاچ دو اعمال شده اما کانتور تغییرات این چنینی نداره علاوه بر اون چون هر دو کلاچ به صورت کامل مدل شده اند باید این اثر در کل کلاچ ایجاد بشه نه فقط در یک نقطه از کلاچ(در مورد تحلیل ترمز حرفی که شما میزنین صحیحه اما در این حالت که هر دو کلاچ هم اندازه هستند به نظر من تاثیر چرخش کلاچ 2 باید در کل کلاچ 1 تاثیر بذاره) نظر شما چیه؟
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

کانال تلگرام فمکس

@FEMEX

بازیابی رمز عبور