لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

مهندسین گرامی  سلام  و وقت بخیر
بنده می خواستم یک فرایند SPD (قالب TCAP) رو مدل سازی کنم.
قطعه ، قالب و پانچ و ماندرل همگی متقارن محوری هستند .
قطعه deformable و بقیه قطعات analytical و به صورت صلب مدل شدند.
از حلگر داینامیک اکسپلیسیت و تکنیکALE استفاده شده است.تماس  قالب ،ماندرل و پانچ با قطعه را به صورت surface to surface اعمال کردم.زمان تحلیل را 1 ثانیه در نظر گرفتم و به پانچ جابه جایی از نوع tubular دادم به اندازه 25 میلی متر که در زمان صفر مقدارش صفر است و در زمان 1 مقدارش 25 تعریف شده است.
تصویر اسمبلی و بعد از تحلیل در پایین گذاشتم.وقتی ماده وارد قسمت شدید قالب می شه  ماده از پانچ بالا عبور می کنه همونطور که در تصویر مشخص است.بنده بار ها بار ها تنظیمات مختلفی رو انجام دادم از جمله ریز کردن مش قطعه در سطج تماس با پانچ و مدل کردن پانچ به صورت شکل پذیر برای اینکه بتونم خوب مش بندی کنم و بار ها تماس رو چک کردم و خواص نرمال تماس هم‌تعریف کردم اما هرکاری می کنم از یک جایی به بعد در فرایند ماده از پانچ عبور می کنه .
می خواستم بدونم راه حلی  برای حل این مشکل هست.
ممنون می شوم از راهنمایتون

فایل ضمیمه
0
0

سلام.

خیلی ممنونم.

ببینید معمولا زمانی المان ها به اون صورت دچار اعوجاج میشن که سایز نمو زمانی بحرانی به شدت پایین اومده و این یجور مشکل عددی هست که رخ داده و نباید رخ بده. با توجه به مساله فک میکنم که باید از سایز نمو زمانی ریز تر و تنظیمات ale بهتری استفاده کنید یعنی مثلا بجای اینکه تو هر 10 نمو 3 بار مش بخوره تو هر 5 نمو 3 بار مش بخوره چون در اون وسط قالب تغییر شکل شدید وجود داره. می تونید بجای تعریف پانچ صلب کلا پانچ مدل نکنید و بجاش یه rp به بالای قطعه کوپل کنید و با دادن شرط مرزی به اون rp همون کار پانچ رو انجام بدید فقط فرقش اینکه قبلا تماس باعث ارتباط و حرکت قطعه میشد و الان قید کوپلینگ باعثش میشه.

  • mohsen7394
    تنظیمات 5 و 3 رو اعمال کردم در ALE باز هم جواب گو نبود بنده نمودار نیرو جابه جایی پانچ رو می خوام در صورتیکه پانچ رو مدل نکنم فک کنم نتونم این نمودار رو دیگر بدست بیارم؟
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور