لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

با سلام و خسته نباشید. پیروی سوال قبلیم در مورد جا به جایی ناقص سنبه نسبت به اندازه تعریف شده در آباکوس می خواستم مسیر مراحل انجام شده در اباکوس را کامل تر توضیح بدم تا شاید کمکی در حل مسئله حاصل بشه. ورودی های عددی آباکوس در property بر حسب Mpa , ton/mm^3 , و در اسمبلی به صورت independent در نظر گرفته شد. مسئله به صورت static general و در مورد history ، برای سطحوح billet که به صورت set معرفی شده بود معرفی شد یک هیستوری تعریف شد (domain=set billet). سطوح تماس به صورت surface to surface contact جداگانه بین سنبه و بیلت و ماتریس و بیلت معرفی شد. سنبه و ماتریس به صورت rigid body به rp معرفی شد. در ماژول بارگذاری ماتریس fix ،بیلت آزاد و سنبه جا به جایی در جهت z همچنین طبق فرمایش شما امپلیتود به صورت tabular در نظر گرفته شد ( time=0 amplitude=0 و time=1 amplitude=1 ). مسئله حل و همانطور که گفتته بودم جا به جایی کامل نیست و بعد از رسیدن step time به حدی متوقف می شود. مشکل مسئله کجاست؟ آیا در amplitude اشتباه کردم؟

با تشکر فراوان از شما و تیم FEMEX

فایل ضمیمه
پذیرفته شد
0
1

سلام . مقدار time دوم توی تعریف امپلیتود باید برابر time period استپ بارگذاری باشه . در غیر این صورت یا جابجایی در مدت کمتری رخ میده یا اینکه با اتمام تحلیل هنوز بخشی از امپلیتود وارد نشده . با توجه به عکسی که اپلود کردین، می خواستم یه سری نکات رو خدمتتون عرض کنم :

  1. برای تحلیل راحت تر مساله می تونید از استپ dynamic explicit استفاده کنید و مساله رو به صورت شبه استاتیکی و با استفاده از اون حل کنید. نحوه انجام اینکار هم توی ویدیو تحلیل استاتیکی و شبه استاتیکی با اکسپلیسیت گفته شده.
  2. شما برای تحلیل به طور گسترده ای از المان های tetrahedral استفاده کردین . این المان ها دقت خیلی پایینی دارن مگر اینکه از نوع مرتبه 2 با فرمولاسیون اصلاح شدشون استفاده کنید که المان C3D10M هستش. بهتره که با پارتیشن بندی مناسب، تا اونجا که ممکنه از المان های مکعبی استفاده کنید. اصول پارتیشن بندی مناسب هم تو ویدیو مش بندی و پارتیشن بندی در آباکوس گفته شده .
  • morteza sadeghi
    سلام مهندس. این مسئله به دلیل تغییر شکل زیاد مدل، توسط روش استاتیکی انجام نشد و با استفاده از تحلیل دینامیکی مسئله جواب داد. در ضمن با پارتیشن بندی مناسب مش tetrahedral تبدیل به Hexapental شد. با تشکر از راهنماییتون
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور