لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام
من یک تیر فولادی یک سر گیر دار دارم که به نقطه ای نزدیک طرف گیر دار آن نیروی دینامیکی sinwt به مدت ۲ ثانیه وارد می شود و تغییر مکان انتهای تیر را به صورت تابعی از زمان باید در این مدت ۲ ثانیه بدست آورم.
از روش dynamic explicite استفاده می کنم.
در قسمت load Cf1=0 , cf2=-1 , cf3=0 داده ام . یعنی دامنه برابر 1است که واحد آن قاعدتا نیوتن است. و نیروی کوچکی است و دامنه ها هم کم است.
amplitude را به صورت parodic با A=0 , B=1 starting time=0 , Initial amplitude=0 داه ام.
Time span را باید total بدم یا step . من total داده ام
در قسمت step مقدار time period =2 داده ام.
در قسمت incermentation گزینه ی automatic , global انتخاب شده است.
در قسمت mesh از المان hex و 3dstress و explicit و linear استفاده کردم با سایز المان 0.01
پس از تحلیل پاسخ هم یک منحنی سینوسی با همان پریودw بدست آمد که درست است.
وقتی سایز المان را کوچکتر می کنم مثلا 0.004 پاسخ باز هم سینوسی است با همان پریود ولی ظاهرا دو تابع سینوسی با هم تداخل می کنند و شکل آن سینوسی تک هارمونیک نیست و هارمونیک های دیگر هم وارد پاسخ می شوند. و دامنه پاسخ یکی نیست و تغییر می کند. ایراد کجاست.
ایا اصلا می توان برای تحلیل خمشی تیر از المان 3dstress hex linear استفاده کرد آیا این المان خمش را در نظر می گیرد. از چه المانی استفاده کنم بهتر است.
ممنون میشم راهنمایی کنید.
لازم به ذکر است همین تیر را ابتدا تحلیل فرکانس طبیعی کردم و فرکانسها و شکل مود های ان را بدست آوردم که با مقادیر تحلیل یکسان بود.

فایل ضمیمه
0
0

سلام . بله شدنیه . البته به نظرم بهتره بجای استپ دینامیک اکسپلیسیت از استپ دینامیک ایمپلیسیت استفاده کنید . از عکسی که گذاشتین یه اشتباهتون رو متوجه شدم اونم نحوه اعمال بار به تیر بود که چون المانتون سالید هست، این شیوه اعمال بار اشتباهه . توی ویدوی سیر تا پیاز آباکوس بطور کامل در این باره صحیت کردم و مثال حل شده اون آموزش هم تیر یک سرگیرداریه که بهش نیرو وارد میشه و المان ها هم سالید سه بعدی هستن .

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور