لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام

برای اتصال یک تیر که تحت بار چرخه ای قرار دارد از پیچ پیش تنیده و ورق استفاده کردم . از general contact استفاده کردم . ابتدا ضریب اصطکاک را 0.2 دادم تا چرخش 2 درصد رادیان جلو رفت و در آنجا با کوچک شدن نموها به نوعی تحلیل متوقف شد. یعنی از کل زمان حدود 3 ثانیه که معرفی کرده بودم حدود 12 ساعت در حد 0.05 ثانیه بیشتر جلو نرفت و اخطاری هم صادر نشد. تحلیل را متوقف کردم و ضریب اصطکاک را 0.35 دادم و هیچ تغییر دیگری در مدل ندادم ، پس از 85 ساعت مدل تحلیل شد. (حجم مدل زیاد است)

آیا این نشانه عدم کفایت ضریب اصطکاک بوده است یا دلیل دیگری داشته است.

دیگر اینکه با توجه به اینکه قطر سوراخ از قطر پیچ ها بیشتر است چگونه می توانم لغزش پیچ ها و ورق های اتصال و برخورد احتمالی پیچ با جدار سوراخ را متوجه شوم.

با تشکر

0
0

سلام . معمولا نباید با مقدار ضریب اصطکاک بازی بشه . همون مقدار 0.2 که گذاشته بودید درست بوده و به نظرم نباید تغییرش میدادید . عدم همگرایی دلایل خیلی زیادی می تونه داشته باشه . توی ویدیو رفع خطای too many attempt درباره برخی از این دلایل و روش مربوط به برطرف نمودن آن توضیح داده شده . تازه اگر مقدار ضریب اصطکاک رو زمانی که حلگر abaqus/standard هست بزرگ تر یا مساوی 0.2 بذارید ، بجای حلگر symmetric ، حلگر unsymmetric فراخوانی میشه که باعث میشه مدت زمان حل خیلی بیشتر طول بکشه و فک کنم همگرایی هم سخت تر میشه . توصیه میکنم که ضریب اصطکاک مدلتون رو عددی مثل 0.18 بذارید و اصلاحات دیگه ای تو مدلتون لحاظ کنید . نمیدونم هندسه پیچتون چیه ولی تو ناحیه رزوه شده که حداقل باید قطر ها یکسان باشه !؟

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور