لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

سلام و تشکر از شما،

وقتی تیک گزینه nlgeom رو میزنم و بارها هستند فرکانس خیلی کم عوض میشه اما ببینید این بارهایی که من به سازه اعمال میکنم کاملا بصورت پخش روی یک مساحت بصورت مساوی هستند پس اگه بیام همین بارها رو بصورت افزایش چگالی به سازه اعمال کنم باید طبق فرموده شما فرکانس همون باشه در حالی که اختلاف خیلی زیادی هستش توی فرکانس ها، یعنی من اومدم و مقدار باری که به سازه اعمال میشه رو (مثلا 20000نیوتن) تقسیم بر 9.8 کردم و بصورتی چگالی مصالح رو افزایش دادم که متناظر با همون بارگذاری باشه و بارها رو (20000نیوتن رو) حذف کردم، نتیجه این میشه که فرکانس مقدار خیلی زیادی کمتر از حالت قبل میشه،

در عمل وقتی سازه بارگذاری میشه بارهایی که به سازه بصورت مرده اضافه میشن آیا جزو سازه حساب نمیشن؟ توی فرکانس تاثیر نمیزارن؟

دلیل این اختلاف در فرکانس ها در دو حالت چی میتونه باشه؟

سپاسگزارم

پذیرفته شد
0
0

سلام . من در جوابم به سوال قبلیتون هم عرض کردم که کار شما درست نیست . معادل کردن کل این بارها با افزایش چگالی سیستم کار درستی نیست چراکه باعث تغییر مصنوعی ماتریس جرم سازه میشه و غلطه . در واقع بخشی از بارهای مرده رو ماتریس سختی سیستم اثر میزاره نه همشون. چون در زمانی که سازه اصلی شروع به ارتعاش میکنه، چیز هایی که باعث اعمال اون بار های مرده شدن هم حرکت میکنن و دقیقا همراه با سازه اصلی ارتعاش نمی کنن. این نکته خیلی مهمه. شما نباید با تقسیم مقدار بار بر 9.81 کل بار رو به جسم نقطه ای تبدیل کنید و به سازه وارد کنید. در واقع باید بخشی از نیرو رو به جرم معادل تبدیل کنید چون این جرم ها دارای اتصال کامل با سازه اصلی نیستن و دقیقا با اون ارتعاش نمی کنن.

تو ویدیو رایگان تحلیل ارتعاشات در اباکوس نحوه محاسبه فرکانس طبیعی در دو حالت خطی و غیرخطی با ذکر مثال آموزش داده شدن.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور