لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

باسلام مجدد

علاوه بر مقامت فشاری و مدول الاستیک که نقش تایین کننده ای در سختی سازه دارند و در صحت سنحبی ثابتند،چه عوامل دیگه ای وجود داره که بتونم تغییر بدم تا سختی یا همون شیب نمودار نیرو تغییر مکانم تغییر کنه و با مدل آزمایشگاهیم یکی شه؟

و در مدل سازی ستون یا تیر با اف آرپی سه تا پارامتر تنش و کرنش و مدول الاستیک اف آرپی کافیه؟و آیا در چسبوندن اف آرپی به ستون این درسته که اف آرپی به ستون یا تیر تای بشه یا بایستی چسب رزین تعریف شه و …

0
0

سلام . به سوالاتتون به صورت مورد به مورد جواب میدم .

  1. برای صحت سنجی شما نباید ثوابت مدل ازمایشگاهی تون رو دست کاری کنید . یا اگر تو مقاله ای که اومده و نتایج تیوری و عددی رو مقایسه کرده و مقدار مدول یانگ رو هم اعلام کرده ، شما دیگه نباید اونو تغییرش بدید .
  2. ریز کردن سایز مش تو مدل المان محدود ، می تونه به شدت رو نتایج مساله اثر بزاره . برای صحت سنجی از درستی سایز مشتون و اینکه ایا به اندازه کافی ریز هست یا نه مطمین بشید .
  3. برای frp ، تنش و کرنش تعریف نمیشه . فقط مدول های الاستیسیتش و ضرایب پواسونش تعریف میشه .
  4. برای چسبوندن frp به سازه یا از قید tie استفاده میشه و یا اینکه بین frp و ستون ، از تکنیک کوهسیو استفاده میشه . اینجام شما دو تا انتخاب دارید : استفاده از تکنیک cohesive element و استفاده از cohesive surface .

همچنین در ویدیو المان کوهسیو در آباکوس، اصول و مفاهیم مرتبط با المان کوهسیو به همراه حل مثالی از المان کوهسیو با فرمولاسیون traction versus separation آورده شده است.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور