لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام ، قبلا در چند سوالی که بقیه ی دوستان پرسیده بودند ، در مورد اینکه نمودار تنش ـ کرنشی که وارد آباکوس میشه حقیقی باید بشه بحث شد ولی من هنوز یک سری مشکلات اساسی برای بررسی مقاله ای دارم که به صورت زیر هستند :

من یک قطعه دو بعدی دارم که تحت کشش قرارش داده ام و با تقسیم حاصل جمع Reaction Force‌های لبه ی تکیه گاهی به مساحت اولیه ی لبه ، مقدار تنش و با تقسیم جابجایی لبه ی سمت راست به مقدار طول اولیه ی مستطیل مقدار کرنش بدست می آید . می خواستم اولا بپرسم از خدمتتون که آیا نموداری که در خروجی بدست می آورم حقیقی هست یا مهندسی و اینکه نمودارهایی که در مقاله به عنوان خواص و نتایج تحلیل قرار داده شده نیز حقیقی هستند و یا مهندسی (متاسفانه در مقاله اشاره ای به این موضوع نشده !)

0
0

سلام. بله تو این زمینه توی بخش پرسش و پاسخ زیاد بحث شده. در ارتباط با سوالاتتون:

  1. شما اگر اون مقادیر نیروی عکس العمل رو بر مساحت اولیه نمونه تقسیم کنید، مقادیر تنش مهندسی بدست میاد. اگر مقادیر تغییر طول نمونه رو هم بر طول اولیه نمونه تقسیم کنید، مقادیر کرنش اسمی بدست میاد. قبلش باید از روی نمودار نیرو بر حسب جابجایی، نقطه ای که پلاستیسیته شروع میشه رو مشخص کنید و شماره داده در اون رو مشخص کنید. بعد باید اون بخش از داده ها رو که توی ناحیه پلاستیک میوفتن رو توی روابط توی هلپ اباکوس ( البته توی کتاب های مقاومت مصالح هم هست) بزارید و از اونها کرنش حقیقی و تنش حقیقی رو بدست بیارید. حالا باید مقدار تنش حقیقی در شماره ثبت شده برای شروع ناحیه پلاستیک رو تقسیم بر مقدار مدول یانگ کنید و بعد این کرنش رو از کرنش های حقیقی مربوط به بعد از اون شماره تقسیم کنید. اینطوری کرنش های پلاستیک حقیقی بدست میان.
  2. توی مقاله ها معمولا زیر نمودار تنش کرنشی که میزاره مینویسه که نمودار تنش اسمی بر حسب کرنش اسمیه یا نمودار تنش کوشی حقیقی بر حسب کرنش حقیقیه (cauchy stress versus true strain or true stress versus true strain )
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور