لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

فرض کنید که یک ورق فرم دایروی فرم داده شده با یک انحنا قرار است در ناحیه مرکزی، برروی شفت دستگاه مقید شده و شفت شروع به چرخش کند (تصویر ضمیمه).شبیه مکانیزم چرخکاری. چطور می توان تماس بین دو سطح (یکی کف استوانه که صاف هست و دیگری کف ورق که انحنا دارد را تعریف کرد؟ مکانیزم مناسب چرخش شفت همزمان با ورق، جهت تعریف چیست؟

فایل ضمیمه
0
0

علیک سلام و رحمه الله و برکاته

  1. مکانیزم تعریف تماس بین دو سطح ارتباطی به شکل دو سطح و انحناشون نداره. اگر منظورتون اینکه یکیشون صافه و یکیشون منحنی خب وقتی که ابزار رو ورق بشینه چون ابزار از ورق سفت تره باعث میشه که ورق در نهایت در ناحیه تماسش صاف بشه. لذا باید قبل از تعریف چرخیدن قطعه، نشستن ابزار روشو مدل کنید چون سطح هاشون انحنای یکسان نداره و همین نشستن باعث ایجاد تنش و تغییر شکل ورق میشه.
  2. برای شبیه سازی چرخیدن راه های مختلفی هست. یا اینکه چرخشو عینا مدل کنید که خیلی از نظر محاسباتی وقت گیر و پر هزینست یا اینکه خود چرخشو مدل نکنید و بجاش نیروی گریز از مرکز رو به صورت استاتیکی با استفاده از گزینه rotational body force وارد کنید. البته اگه تغییر طول ورق یا هندسش به واسطه چرخش خیلی شدیده باید به صورت دینامیکی مدل بشه و چرخش عینا مدل بشه.
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور