لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام و خسته نباشید

جناب مهندس در مورد مدلسازی تقویت کننده که فرمودید روند مدلسازی را توضیح بدهم. من یک رینگ به عنوان تایر ماشین رسم کردم با مشخصات:   3d,deformable,solid,extrusion
برای رسم تقویت کننده ها:   3d,deformable,wire,planar

سپس خواص مربوطه را به آنها دادم. برای رینگ خواص ماده هایپرالاستیک-ایزوتروپیک و برای تقویت کننده ها خواص فولاد به صورت ارتوتروپیک. برای قسمت create section هم برای رینگ solid,homogeneous و برای تقویت کننده beam,beam را تعریف کردم. البته برای تقویت کننده ها beam section orientation را نیز assign کردم.

بعد از این مراحل اسمبل انجام دادم و استپ coupled temp-disp را انتخاب کردم. هدفم انجام یک تحلیل گرمایی هست که یه prethermal stress ها برای ادامه حل نیاز دارم. حلگرم هم استاتیکی هست.

در ماژول interaction قید embedded region را تعریف کردم.    embedded region:reinforcement & host:ring

در ماژول load هم که شرایط مرزی را دادم. اما در ماژول مش فقط میتوانم برای تقویت کننده ها عملیات مشبندی را انجام دهم. با انتخاب سایر گزینه ها مثل assign element type یا  assign mesh control اصلا نمیتوانم این تقویت کننده ها را انتخاب کنم.

برنامه را اجرا کردم و بدون خطا وارد حل شد ولی نتایج قابل قبول نیست. در واقع در اثر این فرآیند که دمای کل مجموعه از 125 درجه به 25 درجه کاهش میابد، باید ماکسیمم تنش روی تقویت کننده ها قرار بگیرد که چنین اتفاقی نمیفتد. تنش بسیار ناچیزی روی تقویت کننده ها قرار میگیرد.

از طرفی وقتی کانتور تغییرات دما را چک کردم، دیدم که اصلا تقویت کننده ها تغییر دما ندادند. همان دمای اولیه که به عنوان predefined field برای کل مجموعه تعریف کردم را داشتند.(125 درجه). ولی دمای نهایی هم همین بود. در حالی که در شرایط مرزی که دمای نهایی را 25 درجه تعریف کردم، این تقویت کننده ها را نیز انتخاب کردم. انگار اصلا وارد حل نشدن.

در ادمه شکلهایی از کل چرخ، تقویت کننده ها و قید اعمالی قرار دادم.

فایل ضمیمه
0
0

سلام . بر اساس سوال قبلیتون خیلی خوب توضیح دادین . احسنت . هر کس هر چه بهتر مسالشو توضیح بده قطعا راهنمایی بهتر دریافت خواهد کرد چون کسی علم غیب نداره که مساله رو خودش بفهمه .

من یه سری نکته به نظرم اومده که به ترتیب میگم :

  1. من قبلا هم از برخی از دوستان که تحلیل مشابه انجام دادن شنیدم که قید embedded region فقط درجات ازادی مکانیکی رو بهم پیوند میده و روی دما کاری نمیکنه که شبیه سازی شما هم همینو میگه . اما خودم تا الان تحلیل حرارتی با تقویت کننده انجام ندادم . در این مورد شما باید تقویت کننده ها رو به صورت سالید مدل کنید و بعد با سطح رینگ tie کنید که البته این مدل سازی پیچیده خواهد شد اما چاره دیگه ای ندارید . یعنی باید جای تقویت کننده رو از توی سطح میزبان در بیارید . این کار چالش های مش بندی براتون ایجاد میکنه . ویدیو اموزش مش بندی و پارتیشن بندی به همین موضوع اختصاص داده شده .
  2. اگر وایر ها رو به صورت dependent تعریف میکردید به راحتی می تونستید جداجدا تو ماژول مش انتخابشون کنید . توی ویدیو سیر تا پیاز آباکوس به صورت مبسوطی در مورد تفاوت dependent و independent توضیح داده شده .

اون تخصیص مواد هایپرالاستیک و ارتوتروپیک رو هم احتمالا دیگه خودتون میدونید دارید چیکار میکنید. روی اونا نظری ندارم .

  • Farzaneh Baradaran
    ممنون از پاسختون جناب مهندس. ولی من علت اینکه از این قید استفاده کردم ، این هست که بر اساس اطلاعات یک پایان نامه پیش میروم که در آن نوشته از قید embedded استفاده کرده است. با این حال سعی میکنم به روشی که گفتید تقویت کننده ها را مدل کنم. در مورد وایر ها که گفتم نمیتوانم در ماژول مش انتخابشان کنم این نبود که نمیتوانم جدا بگیرم. من بقیه پارتها رو خذف کردم و فقط وایرها بودند. منظورم این بود که وقتی مثلا assign element type را میزدم نمیتوانستم این وایرها را انتخاب کنم. با اینکه فقط وایرها بودند. مثل اجسام ریجید که نمیتوان این تنظیمات را برایشان انجام داد.
  • mirzabozorg
    خواهش میکنم . دلیل اینکه نمی تونید نوع المان رو assign کنید رو نمیدونم . یجایی تو مدل سازیتون اشتباه کردین . همونطور هم که گفتم قید embedded نمی تونه باعث انتقال حرارت بشه و با اون دمای گره ها از هم اثر نمی پذیرن . کسی که پایان نامه رو نوشته یا اون تیکه رو کامل نگفته یا خودشم سوتی داده .
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور