لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام . ممنون از پاسخ به سوال قبلی.

مدل من به شکل زیر هست که پیوست می کنم و حدود 2400 نقطه مختصات دارم ازش که فکر می کنم به اندازه کافی هست. و فاصله ها خیلی کم هستن که تو کتیا ایجاد کردم و خروجی گرفتم.اینو بابت تعداد نقاط که فرمودین میگم.

و امپیلیتیود های x و y و z رو هم دقیقا همونطور که فرمودین وابسته به زمان در حالت tabular دستور امپیلیتیود دادم .فقط من یه ستون x و یه ستون t رو دادم و دقیقا همینو برای امپیلیتیود y  و  z تکرار کردم و اینبار به جای ستون x یکبار مختصات y  و در امپیلیتیود بعدی  z رو تو ستون وارد کردم و ستون t هم که مشابه x دادم تا در یک تایم مشخص در xو y و z متناظر هم یعنی یک نقطه مشخص قرار بگیره . این امپیلیتیود ها رو در displacement استفاده کردم و دقیقا هر سه displacement رو به RP نسبت دادم.اگر تا اینجا جایی رو اشتباه کردم بفرمایین.

فقط متوجه نشدم که می گید سرعت زاویه ای رو کجا وارد کنم؟ چون تو امپیلیتیود که دو تا ستون داریم.

البته من سرعت چرخشی حول محور خود ابزار رو هم با دستور velocity دادم . منظورم VR3 هست.سرعت چرخش ابزار هم 104rad/s است. همرم به RP نسبت دادم.اتفاقا ابزارم گاهی حول محور خودش می چرخه گاهی نمی چرخه. اینم نمی دونم از چی هست؟ فراموش کردم اینو بگم.

با این حال این مشکل رو دارم . نیاز به باندری کاندیشن دیگه ای هم هست؟چون امکان آپلود فیلم نیست نمی تونم بفرستم وگرنه فیلم هم دارم از حرکت ابزار که کاملا مشخصه که برای اینکه وارد محدوده تغییر شکل پلاستیک بشه از مدار خارج میشه و دوباره بر می گرده به پایین ترین عمق که ایجاد شده تا این مرحله.البته به لحاظ هندسی حداقل در ظاهر اشتباه نیست مدلی که داره ایجاد میشه .چون ابزار دوباره بر می گرده به مسیر اصلی ولی بعدا تصورم اینه که ممکنه مشکل ایجاد کنه به دلیل اینکه run هم کامل نشده.

برای این فرایند چه نمودارها و خروجی هایی باید بدست بیارم؟یعنی دقیقا به چه نتایجی نیاز هست و تو فیلد اوت پوت چه خروجی هایی باید تنظیم بشن تا در نهایت به عنوان نتیجه گیری از این تحلیل نمودارهاش بدست بیاد.

فایل ضمیمه
0
0

سلام . من به سوالاتتون به ترتیب پاسخ میدم :

  1. بر اساس صحبت هاتون ، ابزار دو تا سرعت داره . یکی حوله خودش و یکی حول مرکز صفحه . من منظورم این بود که اگر فرمت تحلیلی خاصی برای حرکت ابزار وجود داره ، با استفاده از امپلیتیود ها و یا سابروتین disp ، اونو ایجاد کنید و به مختصه های x ، y و z بدید . اینکار بجای دادن نقاط به صورت عددی هستش ( همون 2400 نقطه )
  2. اینکه چرا بعضی مواقع ابزار دور خودش میچرخه و بعضی اوقات نمیچرخه برام عجیبه . قبلا همچین چیزی ندیدم .
  3. بر اساس صحبت هاتون شما نباید نیازی به درجات ازادی ur1 و ur2 داشته باشید . لذا حتما اونا رو صفر کنید .
  4. نتایج حاصله هم بستگی به هدف شما از آنالیز داره . توی تحلیل های شکل دهی ، مواردی که معمولا به عنوان خروجی اخذ میشن عبارتند از : تنش ها ، کرنش ها ، کرنش های پلاستیک ، کرنش های لگاریتمی ، منحنی نیروی ابزار بر حسب تغییرات مکان اون (البته تغیر مکان و نیرو باید به صورت history output تعریف بشن ) . اگر مسالتون حالت شبه استاتیکی داره و دارید از استپ dynamic/explicit استفاده می کنید ، باید انرژی های جسم رو هم به عنوان history output بگیرید تا از بررسیشون صحت نتایج بدست آمده اثبات بشه .
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور