لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

سلام
همونطوری که مطلع هستید برای رشد ترک خستگی(این رو حدس میزنم که فقط برای خستگی باشه) باید یک قید کنتاکت هم تعریف بشه تا زمانی سطح ترک در حالت فشاری قرار داره صفحات داحل هم فرو نرن
سوالی که من دارم اینه که در تمام روش های رشد ترک ایا نیاز به تعریف این قید هست؟ ( یه سری مطلب خوندم که میگفت در تمام روش ها نیاز به تعریف این قید نیست، اگر درسته این مطلب کدوم نیاز به تعریف دارن کدوما ندارن؟ )
و در اخر هم اگر میشه در مورد عبارت کلیدی cohesive  توضیح بدید یا اگر بشه مطلبی کار کنید عالیه
پیشاپیش ممنون بابت پاسخگویی

پذیرفته شد
0
1

سلام . پاسخ به سوال اولتون از چند بخش تشکیل می شه :

روش های تحلیل رشد ترک به دو بخش اصلی روش هایی که خودشون صفحه رشد ترک رو تشخیص می دن ( مثل xfem) و روش هایی که خودشون صفحه رشد ترک رو تشخیص نمی دن و باید بهشون داده بشه ( مثل روش های CTOِِD و VCCT و CZM )  تقسیم میشن . مثلا برای تحلیل رشد ترک چه در حالت استاتیکی و چه در حالت خستگی ، در صورت استفاده از روش VCCT ، باید صفحه رشد ترک به آباکوس شناسانده بشه . در اینجا میان با ایجاد برهم کنش تماس بین دو بخشی که ترک باید بینشون رشد کنه ، این سطح رو بهش می شناسونن . اما مثلا توی رشد ترک در حالت استاتیکی با استفاده از روش XFEM ، چون این روش اصلا خودش مسیر رشد ترک رو هم پیش بینی می کنه ، لذا نیازی به دادن مسیر رشد ترک نیست و تماسی هم تعریف نمیشه که این یه برتری بارز XFEM محسوب میشه . البته نمیشه با همین یه پارامتر دقت این روش ها رو با هم مقایسه کرد !

در مورد سوال دومتون : یکی از روش های حل رشد ترک در آباکوس CZM یا Cohessive Zone Method هستش که در اون میان و به ناحیه جدایش ، المان های cohessive نسبت می دن و وقتی در حین بارگذاری این المان ها آسیب می بینن و از آنالیز حذف می شن ، اینگار که ترک رشد کرده . نحوه استفاده از المان کوهسیو و تئوری های مربوط به آن در ویدیو آموزش المان کوهسیو در آباکوس آورده شده.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور