لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

با سلام

در تحلیل یک تیر یک سر آزاد تحت بار چرخه ای برای فولاد st37 در محلی از تیر که انتظار پلاستیک شدن هست تنش فون میسس 2600 شده (کمی بیشتر از تنش الاستیک یعنی 2400)که در محدوده پلاستیک است ولی PEEQ برابر 0.4 است که از حد کرنش نهایی  یعنی 0.2 بیشتر است. آیا PEEQ در آباکوس همان کرنش فون میسس است؟ (دارم از روی یک مقاله تمرین می کنم ، تنش ها و نمودار بار تغییر مکان تقریبا مشابه است ولی اگر منظور از PEEQ کرنش فون میسس است اختلاف زیاد است)

در حین تحلیل با چند اخطار مشابه  The strain increment is so larg that the program will not attempt the placticity calculation at 107 points مواجه می شوم ولی تحلیل تا انتها انجام می شود. آیا این اخطارها خیلی جدی است؟

با تشکر

پذیرفته شد
0
0

سلام . ببینید peeq مخفف equivalent plastic strain  هستش . ببینید شاید باید از سایز مش ریز تر و المان مرتبه 2 استفاده کنید تا تشابه نتایج بیشتر بشه . در مورد اخطاری هم که متنشو گذاشتید هم باید بگم که توش گفته شده که :” نمو کرنش در یکسری از نقاط اون قدر زیاده که نرم افزار نمی تونه محاسبات پلاستیسیته رو انجام بده ” . لذا توصیه می کنم که ضمن کم کردن سایز المان ها و افزایش مرتبه المان و استفاده از المان هیبرید ( چون تحلیلتون پلاستیسیته هستش ) در صورتی که دارید از abaqus/standard استفاده می کنید ، از تکنیک ALE هم توی مدلتون استفاده کنید و دوباره run بگیرید و نتایج رو باز با مقاله چک کنید . اگه باز هم مشکلی بود ، حلگر رو عوض کنید و از حلگر explicit استفاده کنید .

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور