لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

با سلام

من در پایان نامه ام  باید انفجار را روی یک مخزن بتنی مدفون که حاوی سیال است رو در نرم افزار آباکوس مدل کنم. بعد از پرس و جو در مورد انتخاب المان مناسب برای سیال و اندرکنش آن با جداره بتنی مخزن، یک پایان نامه رو پیدا کردم که اثر انفجار را روی یک مخزن بتنی مدفون حاوی سیال در نرم افزار انسیس بررسی کرده است و برای مدل کردن سیال از المان Fluid 81 استفاده کرده است. توضیحات زیر رو در مورد این المان در اینترنت پیدا کردم.
FLUID81 is a modification of the axisymmetric structural solid element  . The element is used to model fluids contained within vessels having no net flow rate. It is defined by four nodes having three degrees of freedom at each node: translations in the nodal x, y, and z directions. The element is used in a structural analysis as an axisymmetric ring element
حالا سوال من این است که المان معادل آن در نرم افزار آباکوس چیست؟ (آیا المان CPE4R برای مدل کردن سیال در فضای دو بعدی در آباکوس می تواند معادل آن باشد؟)

پذیرفته شد
0
0

سلام . المان CPE4R ، المانی است که جزو کتابخانه المان های abaqus/explicit هستش . برای مدل سازی انفجار حتما باید از abaqus/explicit استفاده بشه . شما می تونید در یک مساله دو بعدی ، برای مدل سازی کوپل سازه و سیال ، سیال رو به صورت یک part که deformable هستش تعریف کنید و بعد پس از دادن خواص مناسب ، از این المان برای مش زدن سیال استفاده کنید . بر اساس مطالبی که فرمودید ، اباکوس المان مجزایی برای مدل سازی سیال نداره که اصلاحیه ای از المان های سازه باشه . شما باید با تعریف خواص مناسب و استفاده از تنظیمات درست در بخش element controls پنجره element type ، این المان رو برای مدل سازی سیال آماده کنید . که البته کار پیچیده ای نیست . لذا این المان می تونه متناظری از المان fluid81 قلمداد بشه .

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور