لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

با سلام
بنده در صدد آنالیز یک آلیاژ فلزی دو فازی هستم اما نه در حد خیلی پیچیده که هندسه اون رو از طریق کتیا و انالیزش رو توسط اباکوس می خوام انجام بدم.اما دو تا سوال برام مطرحه که می خواستم در صورت امکان راهنماییم کنید:
1-برای حد فاصل بین دو فلز (که نمونه ای از تصویرش ضمیمه شده) باید فاصله ای در نظر گرفته بشه یا نه؟مثلا در حد میکرون.
2-از طرفی تا اونجایی که بنده می دونم توی این حد فاصل چسب یا حتی جوش خاصی در واقعیت وجود نداره از طرفی نمیشه فقط نسبت به هم صلب تعریف بشن.حالا مشکل من اینه که در جریان هستم که باید از المان cohesive استفاده کنم اما نمی دونم چطور باید برای این حالت خاص ازش استفاده کنم.

ممنون میشم پاسخ بدین.

پذیرفته شد
0
0

سلام

برای تحلیل آلیاژهای دوفازی با روش های مختلف (CZM و غیره) لازم هست که یک لایه واسط بین دو فاز تعریف بشه. ضخامت این لایه در حالت عمومی روی جواب تاثیر داره و بنابراین باید محاسبه بشه. در مقالات مرتبط این ضخامت به عنوان یک متغیر مطالعه میشه و مقدارش به عنوان یکی از نتایج تحلیل گزارش میشه. در واقعیت این ناحیه وجه مشترک یا Interface دو فاز هست که خصوصیاتش از هیچ کدوم از فازها تبعیت نمی کنه و از طرفی صلب هم نیست و با فرض رفتار چسبنده یا غیره مدل میشه. شما فایل ضمیمه تون رو ارسال نکردین، اگر تصویری از کارتون رو بفرستید میتونم بهتر راهنماییتون کنم.

همچنین در ویدیو المان کوهسیو در آباکوس، اصول و مفاهیم مرتبط با المان کوهسیو به همراه حل مثالی از المان کوهسیو با فرمولاسیون traction versus separation آورده شده است.

موفق باشید

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور