لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

سلام .

من تو پروژم باید یه ماده با رفتار مکانیکی که توی ماژول property آباکوس نیست رو مدل کنم . برای اینکار باید از یکی از دو سابروتین umat و vumat استفاده کنم . می خواستم ببینم کدومشون یادگیری و استفاده ازش آسون تره و به طور کلی دردسرش کمتره . ممنون میشم اگه راهنماییم کنید .

پذیرفته شد
0
0

سلام . ببینید UMAT و VUMAT در تحلیل هایی قابل استفاده هستند که حلگر آنها به ترتیب abaqus/standard و abaqus/explicit است . شما باید اول چک کنید که پروژتون رو میشه با هر کدوم از این حلگر ها انجام داد یا نه . چون کتابخانه های المان و بارگذاری abaqus/standard کامل تر از کتابخانه المان و بارگذاری abaqus/explicit هستش . فرض کنید که فرق چندانی نمی کنه که از کدوم حلگر استفاده بشه . در این صورت شما می تونی یا از UMAT و یا از VUMAT استفاده کنی . در ادامه در چند مورد من ایندو رو مقایسه می کنم :

1) برای تعریف و کدنویسی رفتار مکانیکی در هر دو ، در ابتدا باید معادلات به صورت نمو تنش بر حسب نمو کرنش نوشته بشن . توی UMAT این معادلات باید در ماتریس DDSDDE اعمال بشن ولی توی VUMAT فقط کافی همون معادلات توی کد نوشته بشن .

2)توی UMAT ، بدست آوردن معادلات به فرمتی که در حین حل پایدار باشه در بعضی موارد کار خیلی سختیه و می تونه خیلی طول بکشه . چون در بعضی موارد یه سری ایده های ریاضی باید توش استفاده بشه . اما برای VUMAT این مساله وجود نداره و یا اگرم در یه جاهایی باشه ، خیلی خیلی ساده تر از UMAT هستش .

به نظرم اول سعی کن تا با VUMAT و abaqus/explicit پروژتو انجام بدی . اگه جواب نداد بعد برو سراغ UMAT .

0
0

با سلام.ای کاش شما آموزش تصویری VUMAT رو هم میذاشتید؟

نمایش 2 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور