لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام

میخواستم دو سوال بپرسم از حضورتون یکی در مورد خاک و یکی در مورد تنش تسلیم مصالح

سوال 1: چطور میشه خاک زیر فونداسیون را با فنر مدلسازی کرد با توجه به اینکه مشخصات خاک در دسترس است و مدل کاملا بصورت الاستیک می باشد. از چه فنرهایی (دورانی و انتقالی) باید استفاده کرد تا اندرکنش خاک و فونداسیون کاملا لحاظ گردد. و این که مدلسازی خاک با فنر بهتر است یا با المان سالید؟

سوال 2: چطور میشه تنس تسلیم مصالح را در اباکوس تعریف کرد؟ مثلا مقاومت فشاری و کششی بتن و فولاد برای این که مشخص شود کدام بخش از سازه تحت بار وارده تسلیم شده است؟ در این حالت نیز مدل تماما الاستیک می باشد.

ممنون از جوابتون

فایل ضمیمه
0
0

سلام . من فکر میکردم که فقط تو کتابا برای ساده سازی مساله میان و خاک رو با یه تعداد فنر مدل میکنن . الان که شما تو اباکوس میتونی خود خاک رو به طور کامل مدل کنی و اندرکنشش با فونداسیون رو هم تعریف کنی ، به نظرم خیلی منطقی نیست که از فنر استفاده کنی . البته این یه نظر شخصیه . مدل سازی خاک با المان سالید ، تمام اثرات عمودی و برشی و … رو لحاظ میکنه . در مورد سوال دوم هم باید بگم تو اباکوس شما باید خواص پلاستیک مصالحت رو هم تعریف کنی و بعد تو قسمت نتایج ، با بررسی سطح تنش ها میتونی بفهمی که کدوم نواحی به تسلیم رسیدن و کدوم نواحی هنوز تو ناحیه الاستیک موندن . تو اباکوس یه خروجی هست به اسم peeq که همون equivalent plastic strain هستش . برای نواحی که این پارامتر غیر صفره ، یعنی ماده وارد ناحیه پلاستیک شده . البته peeq زمانی استفاده میشه که خواص پلاستیک تعریف شده باشه . اگر شما تو مدلت خاصیت پلاستیک تعریف نکردی ، باید با بررسی سطح تنش فون مایز و مقایسش با تنش تسلیم هر کدوم از قطعات ، ببینی که کجاهای مدل تسلیم شده .

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور