لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام و عرض ادب؛

برای مدلسازی تماس بین کامپوزیت و بتن از رفتار کوهسیو استفاده کردم (و نه المان کوهسیو). هدف به دست آوردن میزان افزایش مقاومت عضو بتنی در اثر اعمال FRP است و debonding مد نظر نیست.

برای این مدلسازی تنها از مدول Interaction استفاده شده و رفتار کوهسیو و Damage به سطح تماس بین بتن و کامپوزیت اعمال شده است. و در مدول پارت و پراپرتی المان کوهسیو ایجاد نشده است. همچنین از رفتار traction-seperation استفاده شد و کامپوزیت ها به صورت shell مدل شدند.

سوال این است که آیا نیاز است حتما از المان کوهسیو برای شبیه سازی رفتار استفاده کنم؟ این نوع مدلسازی درست است یا خیر؟ و در کل رفتار کوهسیو و المان کوهسیو چه تفاوتی با هم دارند؟ و خروجی ها چقدر ممکن است با هم متفاوت باشند؟

با تشکر و احترام.

0
0

سلام . من به صورت موردی جواب میدم :

  1. اگر می خواید debonding بین frp و بتن رو نبینید نیازی  اضافه کردن رفتار کوهسیو نیست . کوهسیو همیشه باید برای شبیه سازی debonding دیده بشه . الان همون قید tie هم برا شما کافیه .
  2. رفتار کوهسیو یا باید از طریق تماس تو ماژول interaction تعریف بشه یا از طریق تعریف المان کوهسیو . توی دقت حل تفاوت زیادی وجود نداره . یه تفاوت های تکنیکال تو تعریف و نحوه مش بندی وجود داره . یه سری جاها اصلا اندرکنش کوهسیو تعریف کنید بهترم هست .
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور