لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با عرض سلام و احترام خدمت مهندسین گرامی
با عرض معذرت بنده سه سوال رو یکجا مطرح کردم ؛
1. آیا اثر محصورشدگی بتن در آباکوس با مدلسازی خاموت‌ها ایجاد می‌گردد یا باید دو نوع منحنی رفتاری فشاری برای بتن معرفی نمود ؟ ( یکی برای ناحیه محصور و دیگری برای ناحیه غیر محصور )
2. برای تعریف صحیح رفتار فشاری و کششی بتن در مدل خسارت پلاستیک تحت بار چرخه‌ای استفاده از کدام مدل ( Constitutive Model ) توصیه می کنید ؟ به عنوان مثال مدل پوپوویک ، هاگنستاد و یا ….
3. زمان تحلیل بسیار طولانی است . استفاده از حلگر Explicit بجای Standard زمان تحلیل را کاهش می دهد ؟( مدل یک دیوار برشی بتن مسلح به ابعاد 2000*1000*125 می باشد که تحت بار جانبی ( جابجایی کنترل ) و بار محوری قرار گرفته است .)
با تشکر

0
0

سلام. به سوالاتتون جداگانه پاسخ میدم:

  1. خاموت به عنوان تقویت کننده هستش و فکر نمیکنم که اثر محصورشدگی بتن به خاموت ربط داشته باشه. البته این سوالتون خیلی تخصصیه و نمیتونم جواب دقیق بدم.
  2. این سوال هم خیلی تخصصیه و کسی می تونه جوابشو بده که یا پایان نامه خودش در این زمینه بوده یا اینکه یه مدت روی این موضوع متمرکز شده باشه. من توی اباکوس بتن مدل کردم و جواب هم گرفتم اما تو این زمینه تجربه زیادی ندارم.
  3. ببینید مدت زمان ران مساله بستگی به پارامتر های متعددی مثل تعداد عوامل غیرخطی در مساله و تعداد المان و نوع المان استفاده شده، شرایط مرزی و … داره. توی مدل سازی، سایز المان و نوع المان دست شماست اما برای رسیدن به جواب درست نمیشه روشون خیلی مانور داد و فرض میکنیم که مش شما بهینست. در صورتی که در مساله شامل پارامتر های غیرخطی کننده متعددی باشه، نیاز به نمو زمانی کوچکی برای حل مساله هست و با توجه به اینکه حلگر standard از یه الگوریتم تکرار استفاده میکنه، مدت حل طولانی میشه. در این شرایط هلپ اباکوس توصیه میکنه که مساله با استفاده از حلگر اکسپلیسیت به صورت شبه استاتیکی حل بشه. در واقع مزیت حلگر standard اینه که با استفاده از تکرار، سعی میکنه نمو های زمانی بزرگتری رو نسبت به حلگر explicit انتخاب کنه اما وقتی میزان غیرخطی بودن مساله از حد خاصی عبور کنه، این امر دیگه مقدور نیست. نحوه انجام یه تحلیل استاتیکی با استفاده از حلگر اکسپلیسیت، در ویدیو آموزش تحلیل شبه استاتیکی با استفاده از حلگر اکسپلیسیت گفته شده.
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور