لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام

ضمن تشکر از سایت بسیار خوب و مطالب مفیدی که در اختیار کاربران قرار می دهید، سوالی در رابطه با ویدئو تحلیل شبه استاتیکی داشتم.

1-مهندس من یک دیوار برشی بتنی را با استفاده از حلگر Explicit مدل کردم و در بحث صحت سنجی به نتیجه مناسبی رسیدم. اما وقتی دیوارهای نمونه خود را با همان استراتژی در نرم افزار مدل می کنم میزان انرژی جنبشی نویز زیادی دارد و در انتهای تحلیل کاهش پیدا می کند اما به صفر نمی رسد (طبق گفته شما در ویدئوی آموزشی در صورتی که از صفر شروع و به صفر برسد و نویز کمی داشته باشد یعنی تحلیل شبه استاتیکی به درستی انجام شده )، به این ترتیب چطور می شود این مقدار را به صفر برسانم؟ (در هر دو حالت صحت سنجی و مدل اصلی به صفر نمی رسد، مطابق فایل ضمیمه)

2-در کل در یافتن Time period مناسب دچار مشکل شدم. مدل من به صورت تغییرمکان کنترل است، آیا می توان مطابق با آموزش از سرعت برای یافتن زمان تحلیل استفاده کرد؟

من مطابق با آموزش شما این مقدار را محاسبه کردم، اما میزان اثرات دینامیکی در مدل زیاد بود بنابراین زمان را تا جایی افزایش دادم که میزان انرژی جنبشی از انرژی درونی کمتر شود (زمان به دست آمده حدود 0.0005 اما زمانی که به پاسخ مناسب می رسم حدود 0.2 است)، آیا این رویکرد درست است؟

3-آیا هر چه زمان بیشتری در نظر بگیریم نتایج بهتر و قابل استناد تر است؟ چون در مدل من با افزایش زمان پاسخ کمی دچار تغییر می شود و زمان دقیق تحلیل را هم نمی دانم.

در مدل ها با افزایش زمان نویز در نمودار انرژی جنبشی افزایش می یابد. یعنی در زمان های کم مانند 0.008 میزان نویز بسیار ناچیز است اما جواب به دست آمده بیانگر میزان بالای مشارکت اثرات دینامیکی است، چون نمودار نیرو-تغییرمکان خروجی به صورت یکباره تا میزان نیروی بالایی رشد می کند و نشان می دهد که در این زمان کم ماهیت بارگذاری به صورت ضربه هست.

بنابراین با افزایش زمان به جای کاهش نویز با افزایش نویز روبه رو هستم اما جواب نهایی نمودار نیرو- تغییرمکان منطقی تر است. در این صورت می توان از نویزها چشم پوشی کرد؟

با تشکر و احترام.

فایل ضمیمه
0
0

سلام .

  1. توی ویدیو من نگفتم اخرش باید به صفر برسه من گفتم باید اخرش مقدار انرژی جنبشی پارت تغییر شکل پذیر کمتر از 10 درصد انرژی درونی اون باشه .
  2. بله ولی تو ویدیو هم گفتم که اون عددی که برای تایم پریود از روی سرعت موج مکانیکی حساب میشه عدد خیلی مرزی هست . در ویدیو خودم اون رو چند برابر کردم و استفاده کردم . شما هم تو مدل خودتون باید همین کار رو بکنید.
  3. شما اولین زمانی که در اون شروط شبه استاتیکی بودن مخصوصا شرط کمتر از 10 درصد بودن ارضا شد، همونو استفاده کنید.

ببینید فکرکنم شما دقیق منظور من از نویز کم رو متوجه نشدید . الان اون عکسی که از allke گذاشتین نویزش قابل تحمل و مناسبه . اگر به جواب درست نزدیک شدین و شرط اول هم برقراره رو شرط دوم حساس نباشید . کلا قواعد محاسبات عددی همیشه با خودش مثال نقض داره . خیلی سخت نگیرید .

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور