لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با عرض سلام مجدد خدمت مهندس میرزابزرگ ببخشید اگه زیاد سوال می پرسم
با تعریف excluded surface pairs در edit interaction و general contact و وارد کردن سطوح تماس بین ابزار و هر دو ورق و همچنین تماس بین دو ورق (شماره 4 در شکل) در excluded surface pairs شرایط قطعه از وضعیت شماره 3 در شکل به وضعیت شماره 1 در شکل تغییر کرد . البته قبلاgeneral contact تعریف شده بود ولی excluded surface pairs را تعریف نکرده بودم .
سوالات
1 . به نظر شما دلیل این تغییر چیه ؟
2. چرا ناحیه شماره 2 پر نشده ؟
3. امکانش هست که یک ناحیه اویلری برای این دو ورق (با توجه به دوجنس متفاوت ) تعریف کرد ؟(چون با توجه به شکل بین دو تا ناحیه اویلری امکان انتقال مواد وجود ندارد )

فایل ضمیمه
  • esmaeel
    سلام. بنظر من چند تا عامل میتونه دخیل باشه. اول همونطور که مهندس گفتن مش خیلی بزرگه دوم اینکه شاید تو تعریف تماس بین پین و قطعتون اشتباهی کرده باشین که جسم به پین نمیچسبه و دورش حرکت نمیکنه! چون باید متریال تماس برقرار کنه با پین و حرکت کنه همراه با چرخش اون. سومین چیزی که به ذهنم میرسه اینه که احساس میکنم شما صخامت ناحیه اویلری رو با طول بخش فرورونده ی پین به یک اندازه گرفتین این خودش مشکل سازه بنظرم. باید ضخامت ناحیه اویلری بیشتر از طول فرو رونده ی پین باش. چهارمین مورد هم شاید به سرعت پیشروی ابزارتون مربوط بشه! ینی شما سرعت پیشروی رو خیلی زیاد در نظر گرفت باشین ولی سرعت چرخش ابزار کم باشه و این باعث شه که اختلاط کامل صورت نگیره. البته فک کنم شما پروژتون دیگ تموم شده ولی گفتم شاید بدرد کسانی مثل خودم که هنوز درگیرشن بخوره.
0
0

سلام. من تا الان مدل اویلری کار نکردم . بخاطر همین نمی تونم خیلی دقیق راهنماییتون کنم . البته تا الان مثال هایی هم که با اویلری دیدم خیلی روتین بودن و مثلا مربوط به شبیه سازی فرایند sloshing سیال تو مخزن میشدن . شبیه سازی شما از مثال های متعارف سخت تر و پیچیده تره . منتها توصیه میکنم که توی قسمت analysis user’s manual از هلپ آباکوس، حتما نکات مربوط به پارت های اویلری و شبیه سازیشون رو کامل مطالعه کنید. از روی یه مورد خاص نباید نتیجه گیری کلی کرد. البته بازم به نظرم مش رو خیلی درشت گرفتین . سایزش باید حداکثر یک سوم سایز فعلی باشه .

  • ebi-design
    ممنون از توجوهتون – مش رو هم ریز میکنم برا اینکه سرعت حل بالا باشه درشت گرفتم تا با سعی و خطا ایراداتو پیدا کنم .
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور