لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام و خسته نباشید
در حال مدل کردن درگیری بین کلاچ و فلایویل و صفحه فشار هستم درگیری بین قطعات باعث ایجاد حرارت میشه

در مقالات گفته شده این حرارت از فرمول زیر به دست میاد

Q=mo*P*r*w

mo ضریب اصطکاکی w سرعت چرخشی r شعاع محلی که شار انجا را میخواهیم و در نهایت p  فشار تماسی بین دو صفحه درگیر است(حالا با کلاچ با فلایویل یا کلاچ با صفحه فشار)

فشار تماسی در این دو مکان با هم تفاوت دارد حل مساله باید به صورت کوپل دمایی جابه جایی باشد چرا که فشار تماسی روی شار تاثیر میذارد و شار هم باعث افزایش و کاهش طول المان ها میشود.

حال سوالی که برای من پیش امده این است که چطور باید این شار را به کلاچ اعمال کنم؟ آيا راهی هست که فشار تماسی را در شار حرارتی دخالت بدهم؟(مثل همان کاری که در AnalyticalField انجام میدهیم و میگوییم مثلا با افزایش x شار هم افزایش پیدا کند.)
اگر راهی نیست میتوان از تماس بین صفحات استفاده کرد و در قسمت خواص تماس از حالت heat generation  استفاده کرد؟اگر بله از کجا میشود فرمول استفاده شده در حالت heat generation  را به دست اورد (یعنی این که با چه فرمولی شار حرارتی را محاسبه میکند.)

خیلی ممنون

0
0

سلام . ببینید استفاده از اون فرمول برای زمانی هست که شما تمام اعضای درگیر رو نمی خواید مدل کنید. وقتی تمام اعضای درگیر رو مدل می کنید، بعد آباکوس خودش فشار تماسی رو محاسبه می کنه بعد هم اگر اون گزینه heat generation رو تو create interaction property فعال کرده باشید، کار اصطکاک تبدیل به گرما میشه . احتمالا باید thermal conductance رو هم تعریف کنید. البته با یه حساب کتاب ساده میشه متوجه شد که احتمالا اباکوس هم از همون فرمول برای محاسبه گرمای تولیدی استفاده می کنه چون گرمای تولیدی برابر انتگرال توان ناشی از اصطکاک نسبت به زمانه و توان اصطکاک هم برابر حاصل ضرب سرعت نسبی در نیروی اصطکاکه که دقیقا میشه همون رابطه ای که بهش اشاره کردین .

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور