لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

با سلام

من در شبیه سازی مثال Thermal-stress analysis of a disc brake در آباکوس، در قسمت help  موارد زیر را درست متوجه نمی شوم لذا ممنون می شویم توضیح دقیق بدهید:

It is assumed that all the frictional energy is dissipated as heat and distributed equally between the disc and the pad; therefore, the fraction of dissipated energy caused by friction that is converted to heat is set to 1.0, and the default distribution is used. This fractional value allows the user to specify an unequal distribution, which is particularly important if the heat conduction across the interface is poor. In this example the conductivity value specified with the gap conductance is quite high; hence, the results are not very sensitive to changes in distribution. In Abaqus/Explicit arbitrarily high gap conductivity values may cause the stable time increment associated with the thermal part of the problem to control the time incrementation, possibly resulting in a very inefficient analysis. In this problem the gap conductivity value used in the Abaqus/Explicit simulation is 20 times smaller than the one used in the Abaqus/Standard simulation. This allows the stable time increment associated with the mechanical part of the problem to control the time incrementation, thus permitting a more efficient solution while hardly affecting the results.

به طور کلی منظورش این است که اگر gap حتی به مقدار خیلی کم در مسئله باشد ، فرض مسئله طوری است که آن گپ آن قدر دارای ضریب هدایت رسانایی است که جلوگیری می کند از هدر رفت گرما و سبب می شود گرما فقط بین pad و دیسک منتقل شود؟ و این که دقیقا چرا در explicit باید این ضریب هدایتی رسانایی 20 برابر کمتر در مقایسه با standard باشد.

و در مورد بارگذاری(loading) نیز مورد زیر نوشته شده که متوجه خوب نمی شوم:

In Abaqus/Explicit this boundary condition is prescribed using smooth step data to minimize the effects of centrifugal forces at the beginning and end of the step. Frictional forces between the surfaces generate heat in the brake

پذیرفته شد
0
0

سلام . فک می کنم سوالاتون دارای سه بخش بود . منم به هر بخش بطور رو جداگانه می پردازم :

1) در پنجره edit contact property ، در سربرگ thermal ، شما می تونید خواص thermal conductance ( رسانایی حرارتی) و heat generation ( تولید حرارت) رو به خواص تماس اضافه کنید . توی heat generation ، تعیین می کنید که چه بخش از انرژی هدر رفته بخاطر اصطکاک ناشی از تماس ، به گرما تبدیل بشه و همچنین تعیین می کنید که گرمای تولید شده به چه نسبتی بین سطوح در تماس (contact pairs) توزیع بشه . بر اساس متنی که گذاشتید ، فرض شده که کل انرژی اتلافی بخاطر اصطکاک به گرما تبدیل میشه و برای تعیین نحوه این توزیع گرما از گزینه default استفاده شده . همچنین توی متن help گفته شده که : ” چون مقدار رسانایی حرارتی در محل تماس خیلی زیاده ، نحوه توزیع حرارت تولید شده بین سطوح اثر چندانی روی نتایج نخواهد داشت .”یعنی اگه چیزی به غیر از default هم بذارید خیلی تفاوتی نمی کنه.

2) توی متنی که گذاشتید گفته شده : ” مقادیر زیاد برای رسانایی حرارتی در محل تماس ، سبب خیلی کوچک شدن time increment حل حرارتی می شود و آنقدر کوچک می شود که حتی از time increment حل مکانیکی هم کمتر می شود ( در واقع کوچک ترین مقدار بین این دو تا به عنوان نمو زمانی نهایی برای جلو بردن تحلیل به اندازه یک نمو استفاده خواهد شد ) . که سبب می شود که بخش حل حرارتی سبب کند شدن کل تحلیل شود ! برای جلوگیری از این اتفاق نا مبارک ، ضریب رسانایی حرارتی تماس ، در حل اکسپیلیسیت 20 برابر کوچک تر از حل standard در نظر گرفته می شود ( فقط خواسته باسه مقایسه بگه همین ) تا سبب بزرگ شدن نمو زمانی حل حرارتی شده و از نمو زمانی حل مکانیکی بیشتر شود .

3) استفاده از amplitude به صورت smooth step سبب می شود که در ابتدا و انتهای آنالیز ، رشد پارامتری که amplitude به آن اختصاص داده شده به کندی صورت بگیرد . این مساله سبب جلوگیری از اعمال شوک به سیستم می شود . بر طبق گفته خود مثال هم ، برای اینکه اثرات نیروی گریز از مرکز در ابتدا و انتهای آنالیز خیلی زیاد نباشد ( شوک نداشته باشیم ) ، برای اعمال آن از amplitude به صورت smooth step  استفاده می شود .

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور