لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

باسلام.

من روی شکلدهی تدریجی دو ورق فلزی چسبانده شده با چسب کار میکنم.برای شبیه سازی چسبم مشکل دارم.از اونجایی که دو ورقم رو shell مدل کردم وقتی از المان سالید برای کوهسیو استفاده میکنم زمان حل خیلی زیاد میشه(stable time=1e-11) در یک ویدیو آموزشی دیدم که برایه لایه چسب یکی از ورق ها رو offset mesh کردن و خواص چسب رو به اون اختصاص دادن.منم همین کار رو کردم و stable time به 1e-9 کاهش یافت ولی بازم حل خیلی زمان بر بود .برای همین mass scale در حد 50 دادم که نسبت انرژی درونی به جنبشی هم کمتر از 5 درصد باشه. چون فرآیندم dynamic/explict  هست وقتی از cohesive surface  استفاده میکنم خطا میده .آیا روشی وجود داره برای تعریف لایه چسب بین دو ورق که حل رو سریعتر کنه؟در یکی از پرسش ها خوندم که نوع مش المان کوهسیو رو باید sweep در نظر بگیریم.منم باید همین کار رو بکنم؟

فایل ضمیمه
0
0

خوشحال می شم بتونم راهنماییتون کنم دوست عزیز ، امیدوارم نکات زیر مفید باشه براتون :

نکاتی در مورد مدل کردن المان COHESIVE در آباکوس :

1)در آباکوس سکشن از نوع COHESIVE را فقط می توان برای پارت های نوع زیر ASIGN‌ کرد :

1 2D_PLANAR_DEFORMABLE_SHELL

2 3D_DEFORMABLE_SOLID

2) پارتی که از نوع 3D_DEFORMABLE_SHELL_EXTRUSION‌ باشه ، سکشن کوهسیو قبول نمی کنه آباکوس !

3) پارتی که از نوع 2D_PLANAR_DEFORMABLE_SHELL باشه ، سکشن کوهسیو رو آباکوس قبول می کنه برای چسب ، ولی برای پارت های مجاور چسب ، آباکوس سکشن SHELL_HOMOGEN قبول نمی کنه و فقط SOLID_HOMOGEN قبول می کنه .

همچنین در ویدیو المان کوهسیو در آباکوس، اصول و مفاهیم مرتبط با المان کوهسیو به همراه حل مثالی از المان کوهسیو با فرمولاسیون traction versus separation آورده شده است.

 

0
0

لطفا توی یه پرسش جدید ، دلیل خطایی که در مدل کردن به شیوه SURFACE_BASED داشتید رو هم اگر ممکنه مطرح کنید تا شاید بتونیم کمکی بکنیم .

نمایش 2 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور