لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام

من در حال مدل کردن یک تایر در حال چرخش هستم که نیروی جانبی قراره بهش اعمال بشه. فکر کنم میشه از چرخش هم صرف نظر کردو فقط نیروی جانبی رو وارد کرد. برای این کار در مرحله اول باید به صورت استاتیکی فشار داخلی و بخشی از وزن خودرو را روی تایر اعمال کنم که با توجه به تماس و هایپرالاستیک بودن تایر، ارور تلاش بیش از حد داد. بعد ازون من از آموزش تبدیل آنالیز استاتیکی به دینامیکی شما استفاده کردم. نیرو رو هم اسموث استپ دادم همونطور که فرموده بودید. منتها به خاطر اینکه نمیدونستم مدت زمان اعمال بار رو چقدر بگیرم یه مقداری که به نظرم معقول بود قرار دادم و mass scale رو هم 10 گذاشتم. حالا چندتا مشکل دارم:

  1. نمیدونم آیا شرایط شبه استاتیکی رعایت شده یا نه؟ آیا کافیه که همون انرژی جنبشی رو با انرژی درونی مقایسه کنم؟ اگر مناسب نبود زمان رو بیشتر کنم بهتر میشه؟ (انرژی درونی و جنبشی باید برای کل مجموعه باشه یا فقط جسمی که بهش نیرو میدیم؟)
  2. از اون جا که تو مرحله بعد میخوام نیروی جانبی رو وارد کنم و میخوام فشار داخلی و نیروی عمودی هنوز اعمال شوند، باید اون بارها رو چطور اعمال کنم که اثر مضاعفی روی تغییر شکل کلی تایر از مرحله قبل نذاره؟ (خودم یک ورودی ثابت جدولی دادم ولی مطمئن نیستم درست باشه چون تغییرشکل رو ادامه میده)
فایل ضمیمه
1
1

سلام . ببینید در انتهای هر استپ بارگذاری، باید نمودار انرژی جنبشی کمتر از 5 تا 10 درصد نمودار انرژی درونی باشه . علاوه بر اون باید نوسانات نمودار انرژی جنبشی هم به تنهایی کم باشه . اگر این صادق نبود ، یا زمان استپ رو بیشتر کنید یا اینکه mass scale رو کم کنید یا اصلا حذفش کنید. در ارتباط با سوال دومتون باید بگم که زمانی که یک انالیز چند استپه دارید و در یک استپ یه بارگذاری یا شرط مرزی رو اعمال می کنید، در صورت غیرفعال نکردن اون، این بارگذاری یا شرط مرزی تو استپ های دیگه هم پیشرفت می کنه و اصطلاحا propagate میکنه . اگر غیرفعالش نکنید خودش تو استپ بعدی هم اعمال شده باقی میمونه اما اگر غیر فعالش کنید تو استپ بعدی اعمال نمیشه .

  • Trex
    ممنون از پاسختون… منظور از propagate کردن یعنی چه؟ به فرض اگر در استپ اول با توزیع زمانی smooth بارم از صفر به یه حدی مثلا 220 کیلوپاسکال رسیده در صورتی که اصلاح نکنم دوباره این بار از 220 به 440 میرسه یا اینکه در استپ بعدی رو عدد 220 ثابت باقی می مونه؟
  • mirzabozorg
    خواهش میکنم . ببینید propagated اصطلاحی هست که تو خود پنجره های manager آباکوس استفاده میشه و در زمانی کاربرد داره که شما مثلا نمی خواید اندرکنش، شرط مرزی یا بارگذاری که تعریف کردین رو تو استپ های بعدی تغییر بدید . در مورد سوال دومتون هم باید بگم که اگر تو یه استپ یه بارگذاری تعریف کنید و تو استپ بعدی بهش دست نزنید، تو استپ بعدی همون مقدار نهایی که تو استپ قبلی بدست اورده رو حفظ می کنه . البته این در صورتیه که مدت امپلیتود اون بارگذاری رو حالت step time باشه و نه total time .
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور