لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

با سلام

ممنون از مطالب خوبتون
من می خوام تاثیر باد را روی یک سازه بلند استوانه ای (دودکش) مدل کنم ولی چیزی که برام مهمه رفتار (تغییر مکان ها و تنش ها و ….) خود سازه است نه رفتار هوا .
می خواستم بدونم به این منظور از تحلیل cfd استفاده کنم بهتر است یا روش ساده تری وجود دارد؟ (با توجه به این که در مورد تئوری های cfd چیزی نمیدانم)
اگر راهنمایی کنین ممنون میشم
پذیرفته شد
0
0

سلام . اگر شما بتونید تحلیل همزمان سازه و سیال رو به طور درست و دقیق انجام بدید ، آنالیزتون دقیق ترین جواب ممکن رو داره . اما معمولا این کار کار اسونی نیست و نیاز به دونستن تئوری های cfd و نحوه استفاده از اون رو داره . در حال حاضر و صنعت ، به دلیل پیچیده بودن این ایده ، میان با یه سری روش دیگه ، یه سری بار معادل رو حساب میکنن و بعد این بار ها رو به سازه اعمال میکن . البته من در سوال قبلیتون یه مقدار این روش ها رو توضیح دادم . یه راه خوب با پیچیدگی معقول اینکه شما کلا فقط یبار تحلیل CFD انجام بدید و بعد فشار های محاسبه شده روی سطح سازتون رو تو آباکوس به همون سازه اعمال کنید . این نوع تحلیل کوپل سازه و سیال کامل نیست ولی یه راه معقول و پذیرفته شدس . برا انجام این تحلیل CFD ، نرم افزار های فلوئنت و CFX حرفه ای تر از abaqus/CFD هستن . استفاده از اونا به نظرم بهتره . شما حل cfd رو تو اونا انجام میدید و بعدش به داخل آباکوس نتایج رو ایمپورت میکنید .

0
0

با سلام

با توجه به این که تو مباحث اندرکنش، سازه و سیال رو هم اثر میذارن. باید با هم مدل شوند و جدا حل کردن سیال و بعد اعمال بار ناشی از آن به سازه بعیده جواب دقیقی داشته باشه.

0
0

برای مثال برای بررسی اندرکنش ضربه قوچ در یک لوله پلی اتیلنی هم زمان دیواره لوله و سیال بر هم اثر می گذارند.

نمایش 3 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور