لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام و عرض ادب

در منحنی بار تغییر مکان ارسالی که مربوط به آنالیز استاتیک ریکس یک ستون فولادی سردنورد شده میباشد، علت افت زودتر منحنی نمونه های مدل سازی شده نسبت به منحنی آزمایش چیست و چگونه میتوان آن را اصلاح کرد؟

باتوجه به خواص ترد فولاد سرد نورد نیاز به تعریف آسیب هست؟ اگر بله، چه آسیبی و چگونه؟

شرایط تکیه گاهی گیر دار، بارگذاری تغییر مکان کنترل،

خواص مصالح حاصل از منحنی تنش کرنش ارسالی، به صورت واقعی به گوشه و قسمت مسطح اختصاص یافته، بدون آسیب.

منحنی بار-تغییر مکان ارسالی مربوط به نمونه s1-c1 است، که از نیرو و تغییر مکان نقطه مرجع گرفته شده.

با تشکر

فایل ضمیمه
0
0

سلام . برای من جالبه که شما رفتار اسیب ندادید و نمودار نیرو تغییر مکان با افت مواجه شده . البته احتمالا بخاطر اینکه سازتون پوسته هست و از یجایی به بعد رفتار کمانشی و ناپایدار از خودش نشون میداده . و احتمالا بخاطر همینم رفتین سراغ استپ static riks چون قبلش موقع استفاده از استپ static general به مشکل و خطای همگرایی بر میخوردین . چون برای حل یه مساله استاتیکی یا شبه استاتیکی اول همه میرن سراغ استپ static general و اگر نشد بقیه راه ها رو امتحان میکنن . من چند تا توصیه میتونم بکنم :

  1. با استفاده از استپ dynamic explicit و به صورت شبه استاتیک مساله رو حل کنید . توی ویدیو آموزش تحلیل استاتیکی و شبه استاتیکی با اکسپلیسیت نحوه انجام اینکار به صورت مبسوطی به همراه ذکر مثال گفته شده .
  2. اگر مورد 1 رو انجام دادین و بازم با اون افت مواجه شدین ، شاید مشکل از خواصتونه که باید مقدار بیشتری از نمودار تنش و کرنش رو بهش میدادید تا کارسختی بیشتری لحاظ بشه .

من فکر نمیکنم با دادن خواص اسیب مشکلتون حل بشه . البته اگر مقدار کرنش اونقدریه که وارد ناحیه اسیب بشین ، باید تعریفش میکردین . با نوع المان استفاده شده هم میتونید امتحان کنید و فرمولاسیون های مختلف و المان های پوسته ای 5 یا 6 درجه ازادی رو تست کنید . کارایی که گفتم رو بکنین و نتیجشو توی یه پرسش جدید اطلاع بدین .

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور