لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام و خسته نباشید

جناب مهندس من به چرخی مطابق شکل 1 میخواهم سرعت خطی بدهم به گونه ای که در مدت زمان 1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این اعداد را بر اساس مقالات موجود انتخاب کرده ام.

این حل را در 2 استپ انجام دادم:

1- در استپ اول در مدت زمان 1 ثانیه باری به مرکز چرخ اعمال کرده ام که معادل با وزن ماشین است. در شکل 2 انتهای این استپ را نشان میدهد. کل چرخ فقط در راستای عمودی آزاد است.

2- در استپ دوم به مرکز چرخ سرعت خطی و سرعت زاویه ای متناظر با آن را داده ام. و برای آن smooth AMP تعریف کرده ام. این استپ در مدت زمان 1 ثانیه انجام می شود. کل چرخ در راستای عمودی و افقی و چرخش حول محور عمودی آزاد است.من interval=20 داده ام. در 0.05 اولیه چرخ به شکل 3 در می آید. دلیل این اتفاق چیه؟ چرا ساختار چرخ اینجور به هم میریزد؟

در مقالات این شبیه سازی با استفاده از حلگر explicit انجام داده است. من هم با حلگر explicit و هم با حلگر implicit انجام داده ام. در هر دو حالت همین اتفاق می افتد.

جناب مهندس من در یک حل در استپ دوم به مرکز چرخ فقط سرعت خطی دادم، که در این حالت هم بعد از استپ اول در زمان 0.05 چرخ به شکل 3 در می آید. در این حالت وقتی مرکز را چک کردم دید که سرعت زاویه ای دارد که فکر کنم به دلیل وجود اصطکاک بین چرخ و زمین است.

چگونه میتوانم این مشکل را حل کنم؟

فایل ضمیمه
0
0

سلام .

برای دادن سرعت به چرخ: اینکه میخواید در واقع بهش شتاب بدید و سرعت از صفر شروع بشه، باید به درجات ازادی انتقالی مربوطه شتاب خطی داده بشه و به درجات ازادی دورانی مربوطه(منظور rp مربوطه هستش)، شتاب زاویه ای داده بشه چوت در حالت غلتش ناب شتاب زاویه ای و شتاب خطی مرکز چرخ با هم رابطه دارن.

برای چک کردن حل: میتونید نمودار تنش فون مایس بر حسب زمان رو برای یکی از اون نقاط با اعوجاج زیاد( پره های چرخ) در محل یکی از نقاط انتگرال گیری رسم کنید و ببینید که نمودار تنش فون مایس بر حسب زمان چطوره. اگر نمودار از اخرین تنشی که توی ماژول پراپرتی تعریف کردین فراتر میره، پس یعنی که خواصتون رو کامل ندادید و باید در نمودار تنش و کرنش داده های بیشتری رو وارد کنید.

  • Farzaneh Baradaran
    جناب مهندس در ساختار چرخ، رینگ وسط کاملا صلب هست و بین سایر قطعات قید تای تعریف شده است. برای تعریف سرعت ، سرعت خطی و سرعت زاویه ای نهایی را به مرکز چرخ دادم که rp رینگ وسط محسوب میشود. و از آنجایی که تمام پارتها به هم تای هستند، این سرعتها برای سایر پارتها نیز تعریف شده است. چون کل چرخ باید با این سرعت خطی حرکت کند و با این سرعت زاویه ای دوران کند. برای هم سرعت خطی و هم سرعت زاویه ای smooth step تعریف کرده ام. از آنجا که سرعت نهایی 100 کیلوکتر بر ساعت هست، با استفاده از رابطه v=rw، سرعت زاویه ای نهایی را حساب کردم. این روش تعریف درست هست؟ در مورد خواص ماده هم، ماده مربوطه هایپرالاستیک هست که برای تعریف خواصش از مدل مونی ریولین استفاده کردم و ضرایب مربوطه را وارد کردم.
  • mirzabozorg
    لطفا متن همین دیدگاهی که نوشتین رو در یک پرسش جدید کپی کنید و این پرسش جدید را ثبت کنید. من در جواب اون پرسش توضیحات بیشتر و نکات تکمیلی رو خدمتتون میگم .
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور