لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

با سلام مجدد

پیرو پاسخ قبلیتون ، مساله رو بصورت شکل براتون ارسال کردم. یک حالت بار بصورت فشاری بر سطح اعمال میشه و در حالت دیگر همان نیروی فشاری در عرض استوانه ضرب میشه و بصورت بار خطی در میاد. میخواستم یکی از این دو حالت رو به سازه که از نوع shell هست اعمال کنم. چون میخوام تغییر شکل هارو محاسبه کنم نمیتونم برایند بار رو اعمال کنم.

نکته دیگه این که  اگر بار مستقیما به بدنه استوانه وارد بشه باعث تغییر شکل موضعی (له شدن) میشه در حالی که فقط تغییر شکل کلی سازه برام مهمه به همین دلیل میخوام بدونم راهی هست که بشه بار را غیر مستقیم وارد کرد یا خیر؟

امیدوارم توضیحاتم کافی باشه

ممنون میشم راهنمایی کنید

فایل ضمیمه
0
0

سلام . شما می تونی توی یه نقطه مشخص از جسم مثل مرکز دایره بالای استوانه ، یه reference point تعریف کنی و بعدش برآیند نیرو های حاصل از فشار رو به صورت نیرو و گشتاور متمرکز به اون rp اعمال کنی . همچنین این rp باید به بخشی از سازه کوپل بشه که در اینجا میتونه همون نقاط بالای استوانه باشه . این کار درست مثل حل مسایل استاتیکی تو درس استاتیک میمونه که شما هر مقطعی از تیر رو که میخواستی میتونستی برش بزنی . اینطوری اون اثرات لهیدگی دیده نمیشه . البته اگر دارید یک سازه واقعی رو مدل میکنید و ابعاد و سایر پارامتر ها هم از روی مدل واقعی برداشته شده ، اعمال فشار نباید اثرات لهیدگی خیلی زیادی داشته باشه . با بارگذاری سازه به صورت اعمال فشار ، علاوه بر جابجایی ها و کرنش های ناشی از لهیدگی ، اون جابجایی ها و کرنش هایی کلی که شما دنبالشون هستید هم حساب میشن . به دو صورت حل رو انجام بدید و جواباشو با هم مقایسه کنید . البته راه اول که در واقع شما دنبالش هستید دقتش کمتره چون موقع  تغییر شکل دادن ، دیگه مقدار نیرو ها بخاطر تغییر شکل سازه عوض میشه که موقع حل مساله با روش اول ، این نکته دیده نمیشه .

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور