لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

پاسخ داده شد
0
0

با سلام و خسته نباشید.

یه سوال داشتم. من سابروتین vumat برای kinematic hardening که توی خود Documentation نرم افزار هست رو برای یک المان C3D8R تحت کشش تک محوره امتحان کردم و با حل خود نرم افزار مقایسه کردم . البته سابروتین توی خود Documentation نرم افزار مربوط به حالت کرنش صفحه ای هست و تنش های 5 و 6 رو نداره ، که اونا رو خودم به کد اضافه کردم.

ولی نتایج دو تا تحلیل با هم یکی نشد، در واقع جواب ها به هم نزدیک بود ولی روی هم منطبق نمی شد. من نمودار تنش کرنش برای المان رو توی هر دو تحلیل هم رسم کردم تا منطقه الاستیک نمودار ها روی هم منطبق بود ولی از منطقه پلاستیک به بعد ، نمودار ها از هم فاصله می گرفتند.

به نظرتون مشکل از کجاست؟ آیا محاسبات مربوط به تنش و کرنش های پلاستیک کد سابروتینی که توی خود Documentation نرم افزار هست، اشتباهه؟ یا اینکه فقط برای حالت کرنش صفحه ای هست و برای حالت سه بعدی روابط عوض میشه ؟

با تشکر فراوان.

پذیرفته شد
1
1

سلام . ببینید کلا زمانی که خودتون دارید سابروتین می نویسید و برای چک کردن درست بودن جواب، اونو با حل بدست امده از مدل های ماده توی ماژول property چک می کنید، باید حواستون به 2 نکته باشه :

  1. اختلاف نتایج بدست امده نباید از 15 تا 20 درصد تجاوز کنه . بعد از چک کردن برای مدل تک المان ، باید سراغ مدل چند المانه برید و بارگذاری رو multi axial کنید و دوباره مساله رو چک کنید.
  2. حواستون باشه که دقیقا همون چیزی که کد زدید رو توی ماژول پراپرتی انتخاب کنید و مقایسه رو انجام بدید. در غیر این صورت گمراه می شید.
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور