لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
0

سلام
آیا میتوان در مدلسازی برای ساده سازی و سرعت بخشیدن به روند تحلیل به جای تماس از کانکتورها استفاده کرد? به عنوان مثال برای دو قطعه فولادی که با فاصله ای قرار دارند و تحت بارگذاری چرخه ای در بازه هایی با هم تماس پیدا میکنند و سپس جدا میشوند از کانکتوری مثل اکسیال استفاده کرد? اگر پاسخ مثبت است لطفا توضیحاتی در مورد جزئیات انجام این کار بدهید. با تشکر

0
0

سلام . یه سری جاها میشه بجای تعریف تماس یا تعریف دقیق اجزای هندسی، از کانکتور استفاده کرد. اینها مواردی هستن که شما نمی خواید به صورت خاص اتصال رو مورد مطالعه قرار بدید و صرفا اثر اتصال تو سختی و پاسخ کلی سیستم براتون مهم هست . توی موردی که گفتین نمی دونم اینکار درسته یا نه چون اولا با کانکتور اکسیال کار نکردم و ثانیا این اتفاقی که میگید نا پیوسته هستش ولی کانکتور رفتارش یجوری پیوسته هستش یعنی همیشه هست و بحث بعدی ضرایب سختی کانکتور هست که برا تعیین اونا هم باید یک روش درست و اصولی داشته باشید. اما در نهایت بخوام بگم من باشم برا این مساله سراغ کانکتور نمی رم .

  • Mahmoudi
    با تشکر فراوان از پاسخ شما من برای تعریف تماس چند المان wire (میلگرد فولادی) با یک edge از یک المان shell (یک ورق فولادی که حفره هایی مربعی شکل دارد و میلگرد ها در مرکز این حفرات هستند) که فاصله ای 2 سانتی متری از هم دارند از کانکتور استفاده کردم. به این شکل که در تعریف سختی کانکتور در 2سانتی متر اول سختی را بسیار پایین و پس از آن بسیار بالا وارد کردم. اما در نهایت پاسخ مطلوبی حاصل نمی شود. دلیل اینکه به سراغ کانکتور رفتم این بود که با تعریف general contact اصلا مدل متوجه تماس نمی شد و المان های وایر از داخل المان شل عبور میکردند. در تعریف تماس به صورت surface to surface هم با این اررور مواجه می شدم که یک edge از المان shell نمیتواند به عنوان مستر سرفیس انتخاب شود. آیا راه دیگری برای تعریف تماس بین المان های وایر با یک گوشه از المان شل وجود دارد؟
  • mirzabozorg
    خواهش می کنم . توی تعریف تماس بین المان شل و المان با شکل وایر تجربه ای ندارم که بتونه براتون گره گشا باشه .
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور