لطفا پیش از استفاده از این بخش راهنمای پرسش و پاسخ را مطالعه فرمایید.

0
1

با سلام

بنده یک تیر I شکل رو با استفاده از پیچ و ورق انتهایی به یک باکس متصل کردم. از حلگر General Static استفاده کردم. به انتهای تیر جابه جایی(پروتکل atc-24) استفاده وارد شده (جابه جایی از مقدار کم به مقدار زیاد افزایش پیدا میکنه). از 57 تا استپی که جابهجایی بهش دادم 50 تاش به راحتی طی میشه و یهو time تا 1E-9 میره و ارور میده یعنی 20 تا inc توی یک تایم میزنه (عکس شماره 2) و متوقف میشه آخر. (تقریبا از استپ 25 به بعد وارد پلاستیک میشه)

برای پیچ از deformable و solid استفاده کردم. متریالش رو هم الاستیک و پلاستیک رو وارد کردم. (آیا نیاز به تعریف چیز دیگه داره؟)

آیا امکانش هست به خاطر تغییرشکل زیاد برای پیچ این اتفاق می افته؟ اگر بله، میشه راهنماییم کنید که چطوری تغییر شکل پیچ رو تا زمان گسسته شدن زیاد باید بکنم؟ پیچ 8.8 , M20

نیروی پیشتنیدگی پیچ رو نیز وارد نکردم (یعنی اومدم وارد کنم به مشکل خوردم

http://femex.ir/questions/question/%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D9%86%DB%8C%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D9%84%D8%AA

)

یک نکته دیگه اینکه وقتی توی f-output تیک Status رو میزنم، توی تنش فون میسز پیچ ها رو نشون نمیده دیگه، این معنی خاصی میده؟

عکس 1 :

عکس2 :

عکس3:

0
1

سلام. به سوالاتتون جداگانه پاسخ میدم :

  1. نه نیاز به تعریف چیز دیگه ای نیست.
  2. نظری ندارم.
  3. توی این تحلیل نیازی به فعال کردن گزینه Status نیست چون تحلیل آسیب ندارید.

ببینید برای تحلیل اتصالات پیچی به نظر من بهتره از استپ dynamic implicit با تنظیم quasi static  استفاده بشه . معمولا هم باید نیروی پیش تنیدگی پیچ رو لحاظ کنید. اگر میخواید ازش صرف نظر کنید، می تونید از استپ dynamic explicit استفاده کنید و کار خودتون رو خیلی ساده کنید. توی آموزش تحلیل غیرخطی سازه ای در آباکوس، من سه استپ dynamic explicit و static general و dynamic implicit رو با هم مقایسه کردم. توی آموزش تحلیل استاتیکی و شبه استاتیکی با اکسپلیسیت هم یه مساله رو یبار با استفاده از استپ static general و یبار با استپ dynamic explicit حل کردم و نتایجش رو با هم مقایسه کردم . توی آموزش بارگذاری چرخه ای در آباکوس هم یه مساله رو با استفاده از هر سه استپ نامبرده حل کردم و جوابا رو با هم مقایسه کردم.

0
0

خیلی خیلی متشکرم بابت پاسختون.

سربلند باشید

نمایش 2 نتیجه
پاسخ شما

لطفا ابتدا

© FEMEX Group All Rights Reserved

Heap | Mobile and Web Analytics

برای اطلاع از «کد های تخفیف» به کانال تلگرام فمکس مراجعه کنید.

@FEMEX

بازیابی رمز عبور