سلام
خیلی سایت مفیدی دارید؛ من نیاز دارم که ultimate failure load یک پل بتونی رو بر اثر truck load حساب کنم.
مدل و بقیه پرمترها رو دارم و مشکلی نداره، فقط اگه بتونید به سوالات زیر پاسخ بدید راحت تر میتونم آنالیز رو انجام بدم:
۱-مشخصات axle load کامیون در ضمیمه موجود هستش، برای وارد کردن بار کامیون به عرشه پول، از rigid body (به اندازه size tire) استفاده کردم. برای اتصال rigid body به پل؛ آیا از *tie استفاده کنم یا از *contact؟ در *contact باید friction تعریف بشه که گمون نمیکنم friction وجود داشته باشه بین ۲ سطح چون اینجور تست برای پل static proof load تست نام داره؛ من آنالیز هر دو رو روی یک تیر چک کردم و جواب نهایی با هم کمی تفاوت داشتن
۲-همون طور که در عکس پیوست میبیبیند، کامیون در چرخهای جلو و عقب بارهای متفاوتی داره: برای تحلیل از load-control استفاده کنم یا از displacement-control? مدت زمان تحلیل =۱sec? آیا نیاز به تعریف amplitude میباشد؟
۳-برای آنالیز general NL static یا implicit?
بسیار سپاسگزارم از راهنمایتون و حتما سایت خوبتون رو به همکاران توصیه میکنم.
- برای ارسال دیدگاه باید ابتدا وارد شوید.
سلام. خواهش میکنم.
- باید از contact استفاده کنید چون در اصل فیزیک مساله بار از طریق تماس منتقل میشه. طبیعیه که جوابا کمی متفاوت بشن چون مکانیزم انتقال نیرو توی tie و contact فرق دارن.
- باید از load control استفاده کنید چون مقدار بار معلومه و مقدار جابجایی نامعلومه. اگر حلگر standard بتونه مساله رو همگرا کنه از همین حلگر استفاده کنید و زمان تحلیل رو هم همون یک ثانیه بزارید. نیازی به تعریف امپلیتود نیست.
- فکر میکنم همون استپ static general کفایت کنه. البته اگر static general جواب نده، implicit هم به احتمال زیاد جواب نمیده چون اینها از حلگر های یکسانی استفاده میکنن.
با توجه به سوالاتی که پرسیدین، احساس میکنم که شاید بهتر باشه در برخی مفاهیم پایه ای مطالعه داشته باشید. توی ویدیو آموزش تحلیل استاتیکی و شبه استاتیکی با اکسپلیسیت، خیلی از مفاهیم پایه ای به خوبی توضیح داده شدن .
- mirzabozorg 7 سال پیش پاسخ داده است
- برای ارسال دیدگاه باید ابتدا وارد شوید.
سلام
خیلی ممنون از پاسختون، حتما در نظر میگیرم و نتیجه رو با شما share میکنم.
من ویدئوهای شما رو در یوتیوب بین هم کارم share کردم و بازتاب خوبی داشته فقط اگه english subtitle باشه خیلی بهتر میشه.
~regards
- برای ارسال دیدگاه باید ابتدا وارد شوید.
سلام
برای contact, من از tangentional behavior استفاده کردم. متوجه شدم که تغییر در friction formualtion تاثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد. الان من از penalty استفاده میکنم با ضریب ۰.۱. با توجه به اینکه friction بین سطح تایر و عرشه پول وجود داره، چه طوری من ضریب اصطحکاک رو تخمینی وارد کنم که به واقعیت نزدیک باشه.
سپاسگزارم,
- برای ارسال دیدگاه باید ابتدا وارد شوید.
از این گراف میشه ضریب اصطحکاک رو به دست آورد.
- برای ارسال دیدگاه باید ابتدا وارد شوید.
لطفا ابتدا وارد شوید.